Rabu, 29 Oktober 2008

Logo + Baner - X-PO Shop


Assalamualaikum....

Worait... worait... buang semua citer emo-emo. Xceli hari ni Kreuger dah cool. Kejap² jer marahnye... Hari ni menunaikan janji orang yang telah berjasa kepada Kreuger. Dia tak lain dan tak bukan:- X-PO Shop. Usahawan Siber termashor abad ini.

Untuk pengetahuan nkorang, Kreuger pernah berurusan sengan X-PO Shop secara online sebanyak 3 kali berturut turut tanpa mengecewakan. Servis memang bagus. Perhidmatan penghantaran melalui SKY-Net Express. Kreuger beli Gift-Set utk yang tersayang sempena birthday die laa~ Kepada sesiapa yang ingin berurusan dengan X-PO Shop... anda semua amat dialu-alukan... (Kreuger tadak share ar. Jangan salah paham. Kekekeke)

Jadi sebagai menghargai jasa beliau, Kreuger buatkan satu logo + baner untuk die. Xceli idea ni datang mase Kreuger balik ke rumah sewaktu berjalan dari Stesyen LRT meuju puncak ke umah Kreuger. Well... ini lah imiginasi yang ade dalam mind Kreuger pada ketika tu~

P/S:- Logo ini akan lebih menyerlah sekiranya belatarbelakangkan warna PUTIH!!!

Ok lah... kite berjumpa untuk episode akan datang... agaknye sapa plak lepas ni kan??? Kreuger dah hilang listing REQUESTOR ni. So, terpaksa lah nkorang shout balik kalau nak buat logo.

post signature

Lu Bikin Gua Panas Je Beb~

20102008998 Xeli nak marah pon ade geram pon ade. Tah ape jenis pon aku tak paham. Dah berkali kali aku bagi tau. Aku buat Logo dan Baner ni sebagai mengisi mase lapang aku yang terluang. Aku akan buat mende mende macam ni kalau aku berkelapangan dan ade idea.

Tapi dalam mase yang sama, walaupon aku dah berkali kali nyatakan kenyataan umum kat atas, tapi still ade jugak yang force aku untuk buatkan logo. Aku tadek masalah nak buat logo ke baner ke... tapi please ar respect.. ingat idea nak buat mende ni bleh macam main letak text dan gambar je ke???

Bagi aku setiap logo dan baner ade seni dan maknanya tersendiri. Sama ada tersurat dan tersirat. Lahirnya logo dan baner sebab mesej dan penyampaian yang nak disampaikan oleh pencipta logo. If not... you logo is nothing. Aku amat titkberatkan penilaian sesuatu seni.

Jadi "nko" kene lah bersabar kalau nak sesuatu itu bernilai dan beharga. Aku rase dah jadik macam tak best nak membuat logo. Sebabnya timbul paksaan jenis macam ni. Totally Frusted!!!!

Nak paksa idea keluar dari kepala otak yang dah benak ni... memang cukup payah. Cukup tak suke aku kalau aku buat sesuatu perkara tuh sebab nak jaga hati, sebab takut si A terasa, takut si B kecik hati, takut si C merajuk dengan blog aku. Fuh... Kamon lah weh~

Aku buatkan secara percuma. FREE SERVICES!!! Tak mintak sebarang bayaran. Jadi kenapa aku dipaksa untuk buat si X punya pekdah???

Kepada kengkawan, abang-abang, dan akak-akak yang Kreuger dah siapkan logo dan baner tuh... Kreuger tak maksudkan anda semua. Luahan ini tadek kene mengene dengan anda semua.... tapi ade gak segelintir yang belum dapat apa yang dihajati. Aku dipaksa bai... hangin betoi la~

Gasak la "nko" bace entri aku panjang panjang giler ni kan.... lu bikin gua panassss je beb~

P/S:- Pada asalnye aku nak taruk tajuk W.T.F. tapi tak sampai hati. Aku masih lagi mempunyai akal dan fikiran untuk berfikir secara waras dan bertimbang rase.

kreuger-sign-small

Isnin, 27 Oktober 2008

Baner - Zariel.Net

Assalamualaikum untuk semua dan tuan empunya logo.

Wohohoho... bercakap pasai baner kali ni, Motifnya adalah Bloody Text. Sebabnya dari hari tuh lagi aku nak tanye Bro Zariel ni dari mane datangnye Zariel ni? Atau memang nama penuh die? Hehehe... well... kalau ianya merupakan nickname, it was remind me pada citer omputeh nama-nama pelik Greek dan pelbagai dewa-dewa depa yang pelik...

Zariel ni bukan mane lain untuk the Death Angel? Kan???? So... insaf, insaf....

Bro Zariel yang gua tau ade beberapa blog yang pames tapi yang ade link dengan Kreuger sekarang ni adalah 2 saje.
1. Zariel & Azie
2. Zariel.Net

Worait bro... gua buat 2 version utk bro. Satu just text diatas, dan satu lagi yang ade kat bawah ni... so any coments, amat dialukan. Ok bro~


--=[Kreuger®]=--

Baner - Kak Intan - Blog Keluarga Bahagia

Assalamualaikum. W.B.T

Worait..worait..worait... yang ini adalah special blended coloring untuk Kak Intan. Versi kali ni Kreuger buat adalah versi Baner.

Erm... Mesti ade tertanya tanya kenapa plak jadik baner??? "Dah putus idea ke Kreuger???" Xceli bukan putus idea, tapi..... tahukah nkorang macam mana Kreuger melakukan proses² membuat logo & baner?

Macam mane nak matching dengan enviroment blog??? Huhuhuh.... tak susah pon. Kreuger just pakai MS Paint + PowerPoint untuk tengok sesuatu deco logo/baner tuh matching atau tidak.

Ok check this out~
Setelah selesai plastic surgery -(imaginasi Kreuger sahaja)

Erm.. kan matching.... sebenarnya tadi mase membuat baner ni, Kreuger ade selitkan gambar diamond a.k.a berlian a.k.a INTAN... kekekek tapi tak masyuk la... Nampat quite messy.

Blog Kak Intan ni dah kemas dan cantik. Susunannya dah teratur. So, kalau Kreuger buat header die penuh dengan pelbagai gambar dan effect, ianya akan nampak kucar-kacir. So, to avoid it, Kreuger tak jadik la letak image berlian kat baner tuh. *macam Casa Impian la plak~

* Jadi ape kate Kak Intan selaku tuan empunya BLOG???

*Tips untuk Kak Intan:-
  1. Tukar warna navigation bar supaya matching dengan THEMES Blog.
  2. Jangan letak Advertising kat header. Letak bawah pon, Adverlet tuh still jalan jugak.
  3. Ok dah lee tuh ... macam mak nenek plak~ Ok Kak Intan. Semoga blog Kak Intan bertambah maju... Go Happy Famaly~
Latest Update:- 27/10/2008 - 03.11pm - Ok Akak Intan, Kreuger dah alter font perkataan Intan supaya lebih mudah dibace. Tapi Color still same sebab kalau Kreuger tukar warna choklat, maka tak nampak la pro dan contra pada text dan latar belakang blog akak... nanti die akan nampak plain, mendatar dan kurang menarik minat. Ok akak... semoga berpuas hati~

post signature

Ahad, 26 Oktober 2008

Deennasour oh Deennasour - Part 2

261020081007

Assalamualaikum....

Erm.. adakah tajuk ni mengingatkan nkorang pada something. Satu perkara yang berlaku antara aku dengan Deennasour satu ketika dulu di Bulan Ramadan???

Hahahaha.... mesti ade yang tak berapa nak hengat laa tuh... pasalnye? Pasalnye... entri aku time tuh pajang berjela. Kompon ade kerut-kerut dahi nak mengingat pasal kesah ni. Worait.. untuk tahu kesahnye ada kat sini.

Ok, citernye sekarang ni laptop Deennasour dah pulih seperti sedia kala. Kreuger menghabiskan masa selama 3 hari buat research kat internet untuk menyelesaikan masalah yang dihadapi oleh lepatop Deen.

Citernye macam ni:-
Laptop Deennasour telah totally Windows XP corupted, dan jangan lupe, CDROM telah rosak, dan Deennasour kate, tak mau beli sebab takut membazir. Quite chellenging laa task kali ni~

Kreuger diberi perkakasan:-
1. Laptop tanpa CD/ROM - Windows XP Corupted, ada USB PORT, abiliti CMOS bleh boot pakai USB Key (USB Flash Disk), tapi bukan USB Pendrive.... ingat tuh~
2. USB Pendrive 2Gb - Milik Deennasour.
3. Memory Card (MMC-Flash Disk) + MMC Card Reader - Ini milik Kreuger... penyelamat masa hadapan.
4. CD Windows XP ver. Pirates of Carribian - Kreuger punya jugak... huhuhuhh~
5. Sebiji PC dan Internet - Sebagai sumber rujukan dan kerja-kerja pemindahan data.

Cara-Cara Install Windows XP tanpa CD-ROM:-
1. Dapatkan progrem BartPE dan PE2USB kat internet.
2. Create BartPE source file ke dalam PC.
3. Create PE2USB OS... progrem ini akan mencarik folder BartPE. Create menggunakan MMC sebagai medium OS.
4. Setkan CMOS Laptop boot kepada USB-KEY
5. Copy main installation Wondows XP CD kedalam pendrive. Semua sekali. Termasuk hiding files.
6. Boot laptop menggunakan MMC Reader + MMC-Flash tadi.
7. Setelah laptop idup dengan menggunakan OS BartPE, Copy semua yang ada kat [X:\]kedalam root [C:\] laptop. *dimana X:\ adalah memang X:\ akan dipamerkan.
8. Dah siap copy BartPE kedalam laptop, reboot semula laptop, dan kali ni, cabut MMC Reader dari laptop. Biarkan laptop boot menggunakan hard-disk.
9. Setelah berjaya hidup, copy installation Windows XP file dari pendrive kedalam [D:\] *dimana [D:\] adalah partition harddisk.
10. Setelah selesai copy, masuk ke folder windows installation yang ada pada [D:\] kemudian double click Install/Setup.exe... Proses akan mengambil masa dalam 2 minit. Untuk main setup installation. *ini blom bermakna laptop itu dah complete.
11. Setelah abis step (10.) Sila reboot laptop, cabut pendrive. So sekarang... windows akan menjalankan proses installation secara automatik. Teruskan jer... ikut arahan yang dikeluarkan dari proses installation.

Semoga berjaya kepada yang bermasalah seperti di atas. *Sory, entri kali ni Kreuger tak sempat nak candid gambar. Sebab melakukan banyak task dalam satu masa.

Good Luck~
Kreuger®

Logo - Akak CendawanINTIM

Assalamualaikum Semua... *tak jawab doser~

Fuh.... lege rasenye... secara jujur dan terus terang Kreuger katekan yang Kreuger terpaksa ambik mase yang lame untuk mencarik idea menggayakan logo Akak CendawanIntim ni.

Kreuger buat draft untuk logo akak kite ni, ade la dekat-dekat seminggu... tapi itu just draft atas paper jer~ Untuk menyiapkannya pulak:-

Start:- 09.45pm 25/10/2008 dan selesai pada 02.18am 26/10/2008
Glow dan themes:- Hijau (sebab background blog akak ni kaler hijau.)


Update:- 26/10/2008 05.05pm - Kreuger buat 3 version special untuk akak bleh buat GRAVATAR dan pelbagai kegunaan dalam internet, blog identity dan sebagainya~

Hohohoh.... sebanyak 23 kali percubaan terpaksa Kreuger lakukan untuk mendapatkan kepuasan hati. Memang ini antara logo yang cukup mencabar bagi Kreuger. Mencabar sebab susah nak carik icon cendawan yang bersesuaian kat internet. Lepas tuh nak padankan dengan font text serta warna blog. Pheeewwwwww~

Untuk Akak CendawanIntim, kalau ade rase tak kene, boleh laa komen. Tolong laa komen supaya Kreuger dapat memperbaiki mutu dan kualiti hasil karya Kreuger nanti.

Pesanan ini ditujukan khas untuk nkorang semua yang membaca jugak~

Kreuger®

Sabtu, 25 Oktober 2008

Logo - Malaysian Blogger Comunity

Assalamualaikum dan Salam Ceria Semua.

Wah.... dengar² ade geng-geng blogger nak buat gathering. Motifnya adalah untuk merapatkan silaturrahim sesame blogger... Bagus jugak idea nkorang kan... So kalau nak buat gath kat KL, jangan la lupe untuk invite Kreuger Sekali.

Cube usha logo.... so amacam? Ini lah hadiah dari Kreuger untuk semua Blogger Malaysia, Oldtimer Blogger, Taiko Blogger, Pro Blogger dan jugak untuk semua lapisan blogger di Malaysia. Tak kire la berapa lapis nkorang sekalipon, janji nkorang blogger. Walaupon nkorang tak kenai Kreuger, tapi this is special gift for you all~

Anda dipelawa copy®, tapi jangan lupe letak kredit utk Kreuger... ekekekek *muke tak malu~

Untuk kekemasan blog anda, Kreuger dah buat mini-type untuk logo kat atas dalam format *.PNG jugak... So, senang la nkorang nak letak kat blog tanpa pening kepala pasal tak matching dengan background.

Logo ni walaupon sesetengah pihak mungkin mengganggap... "eleh... cam tuh jer" tapi kan, Kreuger buat ni sebab beberapa perkara yang berlaku dalam mase seminggu ni:-

1. Laptop Deenasour sudah pulih sepenuhnya. Cume tak sempat nak download driver... tapi jangan takut Deen... aku carik nanti untuk nko.

2. Tak lame lagi nak birthday Bro CyberneticsMind. So Kreuger tengah merangka-rangka Kad birthday online (31/10/2008) *kompom ternsengeh Bro CM... siot jer... bangger laa tuh~ muahahah!!!!

.... dan beberapa lagi perkara yang macam best. Walaupon ade gak terselit tak best. Tapi adat la, rencah hidup... mane ade happy sepanjang mase kan???

Kreuger®

Khamis, 23 Oktober 2008

Resting Time & Award

image

Assalamualaikun dan salam ceria semua.

Hehehe... penat penah balik kijer tadi, kekotak shoutbox Kreuger telah dijerit oleh En. Sallikin atau dengan nama samarannye Mr. Sir Endrew Nikillas... muahaha. Die siap kasik tau ade suprise kat blog die... So dengan tak sesabonye Kreuger pergi la terjah ke blog En. Sallikin ni~

Fulllaaaammeeee.... sekali award dah~ Terus rasa hilang lenguh-lenguh jalan kaki dari stesen LRT ke umah. Tak sangke laa plak En. Sallikin ni berhati mulia, siap kasik award... ramai gak dapat award kat blog die.

*Malam ni Kreuger terlampau penat. So, tak dapat nak meneruskan hobi untuk buat logo seterusnya. Maybe, this Sunday, Kreuger sambung balik. Lagi pon malam ni Kreuger nak repair laptop Deennasour.

So kepada abang² & kakak² kat luar sana tuh, harap bersabar dan sentiasa ceria. Nanti, Kreuger free, Kreuger siapkan plak logo anda semua~

*Tapi jari jemari ku... menggigil gatal jugak nak siapkan logo... dapat satu pon tak pe la malam ni... tengok laa macam mane karang..... jeng jeng jeng...

Kreuger®

Blog Kegemaran Kreuger