Isnin, 8 September 2008

Deennasour Oh Deennasour....

deen2 Assalamualaikum Sedare-Sedare & Sedari Sekalian

Tengok gambar pon dah sadis kan...... Ahad (07 September 2008) handpond aku sekali lagi dikejutkan oleh sms Pak Deennasour kite. Die cakap kat aku yang laptop dan NGage-QD die ade problem... wah.... sadis kan kengkawan. Dah la bebulan puasa nih.

Aku yang kebetulan tengah tadek kerja pada hari ni (Ahad) mengaturkan dateline dengan gadis-gadis jelita untuk berfoya-foya Dennasour untuk repair Laptop dan hanpon die... Sebelum kami berjumpa, Deen siap pesan kat aku supaya jangan lupe bawak Installation CD Windows XP. Gua kate...ORAITT..... tapi alangkah malangnya......

cd-rosak Setelah sampai kat port yang dijanjikan... baru aku nak eject CD Room laptop Deennasour.... My God... aku terlupe laa yang laptop die ni ade problem dengan CD-Rom.

Bende alah ni dah stuck berkurun lame. Aku bantai gelak dengan Deennasour. Kelakar & Sadisnya... si Deennasour pon bleh lupa pasal ni. Kecewa Deen, aku pon same. Beriye-riye suh aku bawak CD Windows XP... wakakakakaka.... Deen.. Deen...

 

Sekali Lagi Kecewa - Kesian Deen......

07092008542 Setelah melalui peristiwa kelakar ketika berpuka puasa sebentar tadi, then aku pon balik la umah... Deen yang pickup aku pergi dan balik, sebab kereta akak aku pakai pegi Bazar Ramadhan.

Sesampainye aku kat umah, lepas bukak puasa kali ke2, aku terus je memulakan operation handpone Pak Deen.

Satu persatu skru aku leraikan. Kali ni aku tak miss calculation. Skru-nye semua aku simpan dan boleh dipasang semula tanpa tertinggal sebiji pon.. ekekeke

rosakKu sangkakan panas sampai ke petang, upenye panas lagi hati Pak Deenn apabila menetahui yang main board Handpone die juga mengalami masalah. 

Kengkawan semua boleh zoom gambar ni untuk tengok part yang telah tertanggal dari litar bersepadu asal.

Pada pengalaman aku, kalau kes-kes semacam ni, kompom la kene ganti saja main board tuh. Memang tak boleh nak di-SOLDER lagi. Sebabnya main board handpone adalah dari jenis Double Layer. Aku tak de special solder untuk solder board atas, bawah dan tengah ni.....

Dengan berat hati aku bagi tau kat Deen, bahawa hari ni merupakan kegagalan aku yang kedua. Tak kire la kalau die nak anggap kegagalan ke ape ke... yang penting aku dah cube. Kesian aku, sebab tak dapat tolong member.... Biase laa kengkawan sekalian, my knowledge is also limited edition ekekekek~

Tapi kan Deen... pasal laptop nko tuh, aku rase ada solution-nya. Tapi kite kene ikhtiar laa pakai alternatif lain. Nko kene kasik aku mandrem kat laptop nko satu malam dulu.... aku tengok ape aku bleh buat. Mane laa tau kot-kot aku bleh letak SUSUK KERBAU JANTAN bypass the main configuration ke kat laptop nko...  sape tau kan.... So aku akan roger nko dalam mase terdekat nanti. Adios~

Kreuger®

15 ulasan:

  1. huish..
    deen deen... esh3.. kesian tol...
    ape masalah laptop dia sebenarnye..??
    kerap aje rosak eh..
    aku nye laptop pun uzur dah..
    dah 3 tahun pakai daa...
    esh3.. my lovely lappy...

    nset tu..
    dia dah nazak dah tu..
    buat2 le tukar yg lain..
    dgr kate pak deen banyak herta..
    hooooohohohoho...

    BalasPadam
  2. beshnya... rasa nk pindah tepi umah ko la bro. ekekke... ari2 aku minta tolong...

    deen, takziah ku ucapkan padamu setulus jiwa n ragamu. ekekeke...

    BalasPadam
  3. @Pp pun setuju dgn pak marzuki tew. Ada ke rumah kosong berdekatan dgn rumah Mr Azman ni??

    kalau tak pun, boleh bg hp no tak, apa2 hal tgh2 mlm kalau lappy @pp or hp @pp tak jln, i know who to call.. er.. bukan apa, boleh g pekena teh tareh dgn char kue tiow kat tepi Taman Koperasi Polis tu.. sedap!!!

    BalasPadam
  4. emmmm....jgn jadik tikussss sudaaa errkk. aku raser mesti kes ni jadik psl pak deen tk byr kt ngko pengeras, singgit dua kupang lima det...hehehehe

    pasni nnti aku nk hantar kt ngko aku punya tabla karen dan gambus karen plak utk repair...wakakaka

    BalasPadam
  5. Nikillas @ Mr. Sallikin
    Macam ni citernye... laptop die ade masalah untuk BOOT. Sebenarnya problem ni boleh setel kalau kite reinstall balik Windows tuh... tapi masalahnye nak install mesti ade CD rom.... tapi CD ROm plak ade problem... kesian die kengkawan..

    Nikillas... pak deen memang banyak rete maa... datang jemput aku naik mersc~ heheheheh

    Marzuki
    Jom jom... pakat pindah kat block umah aku reramai, buat 1 flat kawasan umah aku semuanya blogger... ekeke.. best gak kan. Hidup jiran tetangga dalam blog ni. Meramah mesta tak kire darjat... *tetibe feel cam ampes~

    Akak POK Pek
    Akak pon nak join ngan si Marzuki Sekali ker? rasenye ade lagi kosong.. tapi kat ground floor laa... ekekeke sebelah tangga *matila kene marah~

    Uik no tepon??? ahahaha.. tak bleh nanti Bini merajukkk.... huhuhuhu.... *Kompom CM panas dengan gua kerana statement tersebut. Tapi kalau akak nak belanjer ape salahnye... ekeke... bleh kite gahering ramai-ramai.

    Bro CybernaticMind
    Eleh... mane ade dah skang ni tikus baiki labu.. Zaman dah moden, Dunia dah berubah.... wakakak~
    Banyak ar bro punye tabla karen...
    Kalau bab-bab tabla... bleh kasik kat Anysz. Die expert.... *tetibe kerkeluar nama mamat nih...

    Kreuger®

    BalasPadam
  6. tak dapat la bro layan awek yang satu kalau da ada jiran yang seribu...

    hahaa

    BalasPadam
  7. huhu..mesti orang yang baca entry ni, dlm kepala otak diorang pk "pemusnah betul la deennasour ni,abes reta rosak"

    duh...kesian tol kat aku...

    p/s:smlm tak datang, aku tdooo kepenatan..berbuka pukul 10.30mlm..kwang3

    BalasPadam
  8. Marzuki
    Ape plak tak bleh layan... ekekek... itu rahsia aku laa macam mane aku nak handle ramai-ramai... ops~
    Wakakakaka~

    Deennasour Oh Deennasour
    Kekeke... Buakn ape deen, ni entri simpati... nko tengok, semua orang simpati kant nko bulan poser ni kan... tambah bertambah plak rating blog nko... (*bayar laa... ) ekekekek...

    Macam nak pecah handpone aku send sms kat nko semalam deen, upenye nko bleh membuter ek... ape rase kalau berbuka pukui 10.30pm. Gilak kau ni... tiduk ke pengsan???

    Hahahahahha,
    Kreuger®

    BalasPadam
  9. teringat henpon n-gage shuben (asben) yang dicuri, n-gage lama bukan qd...skejap ajer tertinggal kat cafe opis masa lunch tengahari...rupa2nyer dpt info orang cafe tu yang rembat...tapi henpon tak dapat la, dia kena benti keje..

    sedih sangat muka asben, sian dia...teringat2...susah nak dpt n-gage lama tu kan..

    ada berbuka puasa kali ke 2 ker kat sana??!!

    BalasPadam
  10. Kak CendawanIntim
    Hahaha... ngage lame.. warh... teringat gak kesah yang same terjadi kat ngage aku. Kene curik laa jugak. Lepas tuh beli lagi sebiji ngage type lame tuh lagi sekali, baru punya... lepas tuh jatuh plak dalam tong berisi cat. aduss... lepas servis terus jual. Terung angkat N95... ahahaha selamat.

    Tapi ngage lame memang best laa kalau main game. Syok wooo... kalau QD tak puas... jari tersangkut kat keyped... muahahah~

    Kreuger®

    BalasPadam
  11. WAkAKKAKA.. @pp tergolek2 baca ulasan2 kat sini.. melucukan..

    Wakakakka..

    jom pekene Char Kue Tiao tu, nak belanja?? no problem.. setakat pendapatan suri rumah tangga ni, x hal! nak bawak isteri dan isteri2 pun boleh. hehehe

    BalasPadam
  12. hek eleh uncle aku ni budget je lebeh..tapi xleh repair..bubububu*smash bertubi2

    BalasPadam
  13. Akak POK Pek
    Laaaa... akak pasai ape sampai macam tuh... ekeke~ Nak belanjer tadek masalahnye... Isteri... saya baru bercadang nak kawin... isteri-ister... belom lagi bercadang tahap macam tuh... ekekek... bahaya ni. Anyway, akak ni duk kat mane??? Kite ni kat KL jer.. K = Kota L = Lembu
    Macam tuh laa citernye... semua orang dengan kehidupan sendiri... tak hiraukan orang lain.. Jual Ikan betoi laa (Selfish) wakakakaka....

    Anysz My Blog Nephew
    Chewah..chewah... nko ni ni dengki ar.. muahaha pulas telinga karang... besok nak exam. Dah, p study cepat.

    Kreuger®

    BalasPadam
  14. err....
    pesal ko xbukak kedai me-repair bebarang tuh ekk????
    kaya2...!!
    hahaa...

    BalasPadam
  15. Humble&Modest
    Nak bukak mendernye... kalau ade datin nak sponser modal tak per jugak... aku tengah tunggu-tunggu gak ni, mane laa tau kot-kot ade datin nak sponser kat aku. Boleh bukak kedai repair mereper... nak repaer orang pon boleh nanti... Check it out.. ha ha ha~

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger