Jumaat, 5 September 2008

Shah Alam - Liar Mission....

04092008431 Assalamualaikum Kengkawan Semua.

Seperti yang nkorang maklum... sedutan dari episod semalam... kan aku dikejutkan oleh bos aku untuk pergi ke Shah Alam bagi menghadiri satu sesi Training (IT) kat IT-HQ.

Dengan mate merah menyala, aku pon terpinga-pinga ar... menganggukkan jer laa arahan dari boss aku. Sebelum aku melangkah keluar dari opis aku, bos aku ade menghulurkan satu sampul surat. Uik... menatang mende ni aku tanye. Die cakap,

...dalam sampul tuh ade surat urgent untuk dihantar ke HQ. Alang-alang aku ondeway nak pergi training... so die terus suruh aku deliver by hand to respective owner laa... Cheh... aku cakap, amek kesempatan sungguh ar orang tua nih.

Keluar-keluar dari opis.... berderu-deru hujan... huhuhuhu... rahmat laa sungguh. Aku malas drive van kompeni... aku cakap kat boss aku mengantok, so aku panggil la PILOT kompeni utk drive hantar aku sampai HQ... berbulu jer mamat tuh hangin sama aku... ekekek... dah tentu aku mamai bangun tidok pon tak abes, lagi mau suh aku drive kan??? Carik punca laa tuh.

Dugaan dalam perjalanan... aircond van rosak... warghh... dah laa hujan.... jalan jem... abis berkabus satu van... then, aku call boss aku macam mane ni? Nak cansel ker?? No no no... die jawab... the letter must be delivered by today... Wahhh... speaking london orang tua ni... nak mampos agaknye... Erm... aku pon cakap kat pilot tuh... teruskan perjalanan...

Apa nak kate... sesampainye aku kat HQ Shah Alam.... tengok tengok mane ade IT training pada hari tu... aku jadik tak puas hati, aku call IT Manager... die cakap memang tak de training.... Erm... mangkok boss, tipu aku upernye.... semate mate nak suruh aku hantar surat die... die cakap laa aku kene attend meeting laa... attend training laa... Ape laa doser bos aku ni sampai die sengal tahap macam tuh... Cakap laa terus terang dari tadi. Bukan susah pon... Hareeeemmm sungguh ar.

Dalam perjalanan, sekali lagi aku bermain dengan kamera aku... bosan punya pasal. Tangkap gambar HUJAN..... bila... aku sudah tiada....simpan semua lagu ku.... jangan ditangis selalu.... la la la *tetiber teringatkat Deennasour nyanyi lagu ni time kiteorang pegi karaoke hari tuh. wakakakakak~

04092008436 04092008461

04092008474 04092008473

*** Cerita sikit pasal gambar ni. Macam biase, aku suke ambik gambar close up mode. Objektifnye adalah:- objek didepan nampak jelas, manakala objek dibelakang nampak kabur. Cube la dengan digital kamera nkorang. Tak perlu DsLR pon boleh maa.... Dalam kontek ni, bintik-bintik air hujan nampak jelas, manakala kenderaan nampak kabur... ade bran nak cube...

Contoh gambar lain:- Ada Disini

This is my TAG for you'll. Remember NO FLASH, NO Potoshop, No Picasa, No ordinary tools & software. Only Digital Camera without using it flash!!!

Here we go:-

AkuSape? - MP3 Download - Nko kan terer...
Along-Arman - Life's So Complicated - Hari cakap dah beli DsLR kan???
Anysz - SengalNERDZ - Memang aku saje dengki kat nko....
CendawanIntim - Dancin With Myself - Akak kan suke bergambar... mesti terer.
Cybernatic Minds - Less Emotion... - Hari tu gua ade tengok digital cam ar...
Deennasour - Otaimer Review - Kompon.. pegi memane bwak digital cam.
JurnalCOMOT - Hilang dan Jumpa JurnalComot - Anda kan seorang jurnal :-D
Keluarga Bahagia - Special Untuk akak. Akak Best....
Menteil - Menteilsm Rules - Ni otaimer.. mesti terer~
Zariel & Azziey - Cebisan & Kenangan - Ada bran? Bro n sis???

*** Tak kesah kepada sape yang rase nak join TAG ni boleh jugak. Thanks so much.

Kreuger®

31 ulasan:

  1. otaimer? erk!!! aku masih di bangku sekolah ok.. hehe...

    aku terer? uishh... manade... tgk ar kat blog aku.. takde pon pic yang aku amek.. hehe..

    BalasPadam
  2. Menteil
    Eleh... malu malu plak nko ek... segan laaa otaimer datang blog aku... aku tak bentang karpet merah. Patut aku prepare dulu tadi. Sori laa mentel... maklum la blog ni buruk ma... tadek maknyenye... cume bermakne utk aku sorang layan perasaan... eekeke... tak kije... nko mesti buat jugak. Ini satu paksaan.... muahaha!!!!

    BalasPadam
  3. haha... aku nak karpet kuning la...

    ceh!! ayat ko.. nangis meyh.. hehe.. xde maknenya..
    aku akan hargai blogger yang hargai blog aku.. hehe...

    BalasPadam
  4. alamak bro...aku takde N95 lee...hehe...aku guna 3315 je :p

    esok gak aku beli...semata2 nak sahut cabaran ko...insyaAllah :)

    BalasPadam
  5. @pp pun rajin ambik gambar pakai Sony T70 without flash n also my N95 api tak ler boleh dapat pics se glamer ini....

    BalasPadam
  6. Perghh..mencabr sungguh Tag terbaru ni..jurnal try jgk lah tp kena hujan turun baru dapat gmbr mcm mr.azman yg best...

    BalasPadam
  7. seb baik x kena yg ni...
    muahahaha...
    aku tak dok kamera..
    ado kamera henset jo...
    terselamat seh...
    ngeh3...

    BalasPadam
  8. hi..
    i think this is the most unique blog ive ever seen.. saw ur blog from APP..

    kesudahannya apa cerite.. nice..

    BalasPadam
  9. sampai 2 ko tag aku!!!!
    ni kira kes mencekedarah!!!

    gile babas punya tag!!
    suruh orang ambik gambar without editing..

    kamera saya tidak canggih..
    nak bwat soft and sharp gak ke?
    kabur bealkang, depan terang..
    begitu ka?

    BalasPadam
  10. haremmmm.....sekali aku kena 2 tagg sekaligus plak...*konon2 emo tapi poser punya pasal sabo2 :)

    xceli aku tk baper paham ler tag ni, nak kena amik pics masa hujan dan dalam van yg tader aircond ker...wakakakak.pics lain buleyy??

    Objektifnye adalah:- objek didepan nampak jelas, manakala objek dibelakang nampak kabur

    podahhh chittt, yg aku perasan depan belakang pun kaborrr, obkektif konon.....larikksss kwat2

    BalasPadam
  11. man..tag ko ni kene ambik mase ujan ker?kalo mase salji takleh ker?ke mase nk buka pose ker?terangkan syarat permainan ini..aku tidak berapa understand...hehehehe

    BalasPadam
  12. Menteil
    Ekekeke... toksah kate kapet kuning... kapet Tuan Seikh jual pon leh belikan untuk nko.... ekekek~ anyway thanks for supporting. You're nice person.

    Bro Zariel
    Erm... tak semestinya nak pakai kamera N95 jer... pakai normal digital camera pon boleh. Janji ade function Close-Up. Boleh buat ma~

    Akak POK Pek
    Ye ke... ooo macam tuh citernye.. app ni mesti terer candid gambar kan? Test laa sekali teknik ni.. best ma~

    Humble&Modest
    Hehehe... timer kaseh atas pujian anda.. *terharu giler.

    JurnalComot
    Kekeke... tak semestinya nak tunggu hujan. Contoh gambar close-up ade disini

    Salah satu contohnye laa...

    Nikillas @ Mr. Sallikin
    *aku bersimpati kat hang... sebab tuh tak nak TAG lagi... tapi prepare laa dengan TAG yang bukan-bukan yang lain... coming soon this weekend... ekekeke~

    Afizah
    Hai Afizah... thanks for coming. We're pleased and welcome here... like you to enjoy while blogging. Thanks so much!

    Bro Cybernatic Mind
    Ini betoi-betoi marah.... wakakak... tak baik emo.. puaser maa... ni salah satu dari latihan kesabaran dan kekentalan emosi. Contoh lain ade dalam gambar ni Semoga terhibur CM... ekekek~

    Thanks four your support... love you'll so much....yikeeess~

    Kreuger®

    BalasPadam
  13. sabor jela bulan pose nih..
    musim ujan plak tuh skang ni.. tak pasal2 aku beli payung pegi opis.. tak penah aku pakai payung =p

    p/s: jom reramai pegi jalan TAR cari baju rayeeee =)

    BalasPadam
  14. Deennasour
    Luper plak... macam mane bleh tertinggal 1 komen ni... sori ye bunggg~ Ye lah deen macam tuh lah kehendak soalan pendidikan seni kite pada hari ini ye murid-murid.
    Objek di hadapan mesti nampak jelas... manakala latar belakang hendaklah menjadi kabur semesra alam...

    Kreuger®

    BalasPadam
  15. AkuSape
    Tak semestinya dalam keadaan hujan jer... kalau kat umah nko ade salji lagi cun... tangkap gambar salji kecik-kecik tuh... kasik dekat dengan lense kamera... pas tuh snap... Kalau dalam kelambu pon boleh gak... lagi best... muahahaha~

    Cikkai
    Best taun ni puaser kan... hujan... pas tuh mula laa rase lapo... yang bestnye hujan time thari... ekekeke... mula laa kerana sebungkus magee rosak puase sehari... ahaks~

    Kreuger®

    BalasPadam
  16. Ezoodeen
    Wah... nko mulo macam naga berpuaker dalam ada dudukkk..... muahahaha~
    Bedebah sungguh. Aku diperdaya oleh Boss aku laa... bedebah sungguh die.

    Kreuger®

    BalasPadam
  17. ehehe..beh2 tag gini..mncabar kan..
    baru sronok dr jwb2 soklan yg kena pk2 tuh..hehee..

    en kreuger,..
    nnti amik gift kat blog akak ya..

    BalasPadam
  18. Humble&Modest
    Kirenye macam tuh laa... kan... nko memang baik ar.. jom aku belanjer bukak puaser :-D

    Cik Azza Irah
    Timer kasih... mencabar ek... tapi ade orang kate simple jer ni... ade laa orang tuh *tetibe nak emo!

    Owh... about the gift... thanks so much. Nanti saya publish kat blog ok~

    Kreuger®

    BalasPadam
  19. yes yes! dah bErjaya jawab tag niE.. muahahahha....

    BalasPadam
  20. AlongArman
    Itu pasal aku suke tag along. Sebab kalau dalam bidang potografi die memang cekap. Untuk melihat hasil yang dah disnap oleh along, anda semua boleh melawat ke blog beliau di sini.

    Tahniah Along Arman merupakan peserta pertama melayakkan diri kepusingan Misteri selepas ini. check it out....

    Kreuger®

    BalasPadam
  21. suker lah gmbr2 macro neh..sy ske gak wt macro bile dlm klaz..xde keje..amek gmbr jari..huhu

    BalasPadam
  22. Anaf Ilmi
    Best kan gambar macam ni.
    Terasa diriku kerdil untuk dibandingkan dengan alam semesta...

    Kreuger®

    BalasPadam
  23. Salam Azman..

    Ermm.. :( tag yg lama pun belum trjawab..ni dah bg tag kedua.. ni mcm kes nak dera akak di bln puasa..

    kamera akak ni kamera murah je..tak tau lah ada fungsi close up ataupun tidak..kalau takde fungsi tu, camne?tak berjawab la nmpaknya..tapi, apapun akak cuba dulu ya..

    Terima kasih sbb mengingati akak walaupun dalam bab tag mengetag ni..hehe

    BalasPadam
  24. Kak Intan - The Best Mother
    Hehehe.... alalala tag meng-tag ni sebagai salah sati care nak meningkatkan page rank. Dah lame tak buat TAG yang memeningkan kepala ni. rindu plak. Xceli tag ni just simple jer.

    Kalau akak ade digital camera, Sila select pada mode yang ade gambar bunga tulip. Itu adalah function close up. Lepas tuh cuba lah snap gambar dekat-dekat dengan lense kamera. Kene prektis bebanyak untuk dapatkan hasil yang dikehendaki.

    Ok Kak Intan. Selamat Menunaikan Ibadah Ramadhan.

    Kreuger®

    BalasPadam
  25. pesal pulak aku y kena blanjer????
    huhuhuhuhuh......

    BalasPadam
  26. bile nak "undi izzudin" ??? undilerrr http://losdanfaun.blogspot.com/2008/09/round-four-captions.html undilleerrrrrrr

    BalasPadam
  27. Humble&Modest
    Bile plak aku suruh hang belanjer aku... aku cakap aku yang nak belanjer nko... ayooyoyo~ Tak mau ka? Kalau tak mau... alhamdulillah~ kekekekekke.

    Kreuger®

    BalasPadam
  28. EzooDeen
    Nko ni masuk persatuan aper pulak? Nko masuk parti ape sampai nak kene mengundi ni? Orang mengundi dah lepas laa... yang bebaru ni pon dah lame abis... nak undi ape lagi... untuk pilih calon wakil rakyat ker? Kekekeke.... nanti ade mase aku p mengundi ar ok~

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger