Jumaat, 19 September 2008

Wallaaaaweeeeiiii, sudah TRIM ke bang???

04092008430

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Nkorang semua mesti macam pernah tengok gambar ni kan? Satu ketika dulu aku pernah memaparkan kesah bilik server aku a.k.a. tempat aku mengular dan bersarang... ekekekek.... tapi sekarang ni bilik ni dah kemas kaw kaw....

Sebenarnya ini adalah posting/entri terperam... terlupa plak nak release. Bilik server aku ni dah dibuat re-cabling semula. Kerja ni memakan mase setengah hari. Bermula dari pukui 12.30pm sehingga lah 5.40pm... fuh... berpinaw mate ma...

So lepas ni mudah lah kijer aku untuk melakukan kerja-kerja penyelengaraan. Tadek laa macam dulu lagi. Nak trace kabel satu persatu. Dah laa wayar berselirat macam ular anakonda jer... mau pening dibuatnye beb~

04092008407 11092008601
Hahahah.... nkorang tengok laa wayar-wayar yang sudah kene TRIM. Bukan ke kemas kalau dari dulu lagi macam ni. Walaupon HUB/Switch ni dah uzur, tapi sumbangan die.... memang berbaloi. Kebanyakkannya menggunakan SISCO.
Terus terang aku cakap memang aku tak pandai Command SISCO. Susah bebenor nak ingat. Lagi pon aku belum lagi dihantar untuk kursus ROUTER jenis ni.
Sekarang ni dah tambah plak lagi tiga wireless access point. Tapi access point ni bukanlah diwujudkan untuk kemudahan internet. Ianya telah di-HIDING sebagai internal use only. Maksudnya, hanya untuk kegunaan STORE aku saja. Kalau nkorang BROWSING wireless kat pejabat aku, sure nkorang tak jumpe, kecuali dah seting WEP-PSK nye~ kekekeke...
Pening jugak waktu memula nak belajar router SISCO ni kengkawan. Tapi nasib baik la kat umah aku dah memang aku beli wireless router untuk sharing internet kat rumah. So, tadek la terkejut sangat dengan mende alah ni.
Ok lah, sampai disini dulu la paparan aku untuk nkorang bagi mengisi waktu terluang dimalam hari sebelum aku menjengah ke blog jiran-jiran tetangga.... Kalau dalam dunia realiti, lawat umah jiran memalam cenggini, sure kene marah.... ekekekek~
Worait semua.... Assalamualaikum (tak jawab doser)
Kreuger®

6 ulasan:

  1. Lihat perutku... Rampingkan.. Terima kasih tummy TRIM... Ekekekeke...

    BalasPadam
  2. jgn sebok nk trim cable jer....benda lain pun mau kasik trim jugak beb...wakakaka

    BalasPadam
  3. errrr.. kat rumah @pp ni berselirat cable2.Nak trim pun x sure cam ne.. nanti @pp amik gambar to show my router.. ngeri!

    BalasPadam
  4. Nikillas @ Mr. Sallikin
    Hehehe... knape sebelum ni mesti perot ala-ala ular sawe kenyang laa ni... ekekek ~gurau ar!!

    Bro CybernaticMind
    Arr....???? Cakap pasal mende plak ni bro... tetiber aku tak paham... erm... ape ek?? Lain macam jer statement? Chis... kenekan gua laa ni ek?? Kekekeke.... poyoosss~

    Akak POK Pek
    Akak, saya kat umah pon wayar berselirat jugak ma... tak taw laa bile nak TRIM wayar ni... nak carik lokasi strategik setelah memiliki umah sendiri. Baru bleh planning pasal cabling kat umah. Kalau tak, buat mase ni, sorok-sorok laa belakang meja PC ni... ekeke~

    *** Aku macam nampak ade orang gelakkan kat aku pasal entri kali ni.... terutama Bro Cybernatic Mind... tah nape die tersenyum sorang sorang tuh... ade laa tuh kekekeke.

    Kreuger®

    BalasPadam
  5. ohh... sini rupenye pergi cable-cable TNB yang ilang arituhhh..... ~lalalaaa

    BalasPadam
  6. Ezoodeen
    ini bukan cable TNB... ulang suara.. bukan cable TNB... ape ar nko.. ni. Ni kan calbe lampu-lampu desko kat jalan bukit bintang.... aku control dari sini laa~ itu pon tak taw ke?? ekekek~

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger