Selasa, 2 September 2008

Break Fasting - Tunggu Mase....

02092008 - Zippo & Dunhill-2 Assalamualaikum... *xjawab doser~

Ni kesah ketika menunggu waktu berbuka siang tadi. Xceli aku beramai-ramai bersama dengan rakan sepejabat aku berpakat nak bukak puase kat umah masing-masing. Tapi alangkah malangnya dalam pukui 6.00pm, TREN Puaker buat hal...

Ape nak dikate... penuh sesak laa Stesen Putra LRT kat KLCC dengan kebanjiran orang yang nak balik kijer. Aku yang tadinya semangat nak bukak puase kat umah, last-last terpaksa tukar plan, join member aku bukak puase kat kedai mamak.

Mase nak bukak puase lagi best... aku tengok jam ade laa tinggal 2 minit lagi. Member aku semua, termasuklah aku pon... keluar handset yang konon-kononnye ade RADIO ar... tapi semuanye hampes... bukak chanel melalut-lalut. Penyudahnya... hari ni sepatutnya bukak puase 7.20pm, tapi still tak bukak puase lagi. Aku tengok kau, kau tengok aku... aku pandang orang lain... orang lain pulak senyum-senyum... Demm... ape dah, diaorang pon tak taw waktu berbuka pukui berapa. Azan pon xdengar lagi ni...

Last-last aku suruh mamak tuh bukak radio kat kedai die. Harap radio macam super Hi-FI, kalau tak ON, baik campak kat Sungai Kelang jer.... Elok jer mamak tuh ON radio... azan pon berkumandang. Member aku tersengeh kat aku.

Heran jugak aku dengan mamat ni, aku tanya ar apesal? Die kate: "Nko dapat chanel ape kat Npon nko?" Aku balas balik:- "Podah ar nkorang... nko pon bleh layan chanel Chine... lagi mau bahase sama aku kan..." Demmit, tak gune ar nkorang~ muahahah....

Kreuger®

15 ulasan:

  1. kasik repot kat Pak Lah pasal tren puaker tuh...kan ari tuh pak Lah dah buat site visit. tak pun bakar jer tren tu....hahahahah

    bulan poser kn banyak sabar bro...terima laa everything as dugaan dari Allah...then baru hilang segala emosi....ada paham ;)

    BalasPadam
  2. takper mr.azman,kita ada sebulan poser,baru ari ke2 arini..nanti ari2 kt poser kat rumah..hehe..

    bukan balik keje 4.45pm ker?ada yg kata mcm tu..hmmm....

    BalasPadam
  3. uikssss....macam2 ragam time puasa ni eek....apa2 pun salam ramadhan al mubarak...semoga beroleh keberkatan yg hakiki.... (",)

    BalasPadam
  4. wah..pak lah dah wat spot check pun jadik lagi..xpe..xpe...kedai mamak pun best gak per...

    BalasPadam
  5. pak lah buat spot chek skali jer....
    xdek plak beliau sroh repair...

    hoohoho...
    meningkatkan prasarana pengangkutan awam.......

    aku da kate...
    baek ko terbang je.....
    xde hal...

    haha..!!!!

    BalasPadam
  6. Bro CybernaticMind
    Mase die tunggu TREN, die tertidok kot. Nak buat macam mane. Dah jadi adat kebiasaan laa tuh. ~Selamber Direct.

    Ni tengah bersabor laa ni... kalau tak, maunye aku cabut ke16-nambelas tayar tren tersebut tanpa rase segan dan silu...

    Jurnal Comot
    Tuh yang pedapnye jurnal. Kalau boleh mase 1 2 hari puaser ni laa nak merase bukak poser kat umah. Kalau dah tengah tengah tuh..kat tempat kijer pon tak pe.
    Aku mane ade balik pukui 4.45pm. Aku balik pukui 5.00pm jugak ar. Boss panic + gabra giler... *boss baru macam puaker~

    Kamar Hati
    Insyaallah... semoga kita beroleh bersama... amin....

    Sis. LadyLikeME
    Bab Pak Lah buat spotcheck... semua tuh kire wayang jer... bagi aku sebagai pengguna harian, tadek ape improvement pon. Langsung tak membanggakan. Lawatan = xda Lawatan.

    Humble&Modest
    Aku kalau boleh terbang...bestnye lah ai~ Macam citer Dragon Ball tuh. Bleh jadi Son Goku... wakkaa~

    Kreuger®

    BalasPadam
  7. hahaha..
    lagi² kena ngan tren puake..
    haahaha..
    mamak pun mamak la kan..
    lorh.. camne leh semua x tahu bukak kol bape..?? huhuhuhu...

    BalasPadam
  8. Nikillas @ Mr. Sallikin
    Diaorang semuanya bukan tak tahu... tapi tak yakin ma. Sebab tuh event dah masuk waktu... tapi still blur, tak menjamah makanan. Ampes jerrr... kekeke... last-last dengan selamber aku baca doa bukak puase dan menjadi orang pertama bukak puase kat kedai mamak tuh... Selamber kodoookk~

    Kreuger®

    BalasPadam
  9. ala uncle kn byk duwet..wtpe mkn kat umah..*larikk

    BalasPadam
  10. Anysz anak Sedare Ku
    Erk... banyak duit... poyos laa mamat ni. Duit semua aku simpan. Tak bleh nak membazir. Berbelanje alar kadar jer. Minyak mahal la... *tadek kene mengene.

    Cik Nadira
    Nova.FM??? Sini mane dapat siaran tu. Kesian lee kat kami disini. Nova.FM tuh ade Bahase Malaysia ke? Kalau bahase omputeh... ade ke orang azan dalam radio kat australia tuh??? Pelik gak ar Nadira. Cam ne ek. Bleh xplen?

    Kreuger®

    BalasPadam
  11. nk kawen kaver ckp nk kaver duwet minyak..pooooooodah

    BalasPadam
  12. Anysz My Nephew
    Yappeedaaa... dengki jer nko kan..
    Nko kene tau minyak adalah faktor segalanya. Nasib laa hantaran aku dah tetap. Kalau buatnye hantaran naik ikut harga minyak pasaran antara bangsa... kan keychoh tuh~

    Kreuger®

    BalasPadam
  13. mmg laa xde org azan..dgr azan kat islamicfinder jer...hehehe...radio tuh bole je dgr thru net...hehehe...

    peace!

    BalasPadam
  14. Cik Nadira
    Nampak sangat aku ni ketinggalan dalam bab surfing the net kan... mende-mende simple plan macam tuh pon tak tau... ekekek.. thanks for the tips Nadira.

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger