Isnin, 22 September 2008

Logo - Free To Request

warirc

Assalamualaikum Abang-Abang dan Akak-Akak Semua.

Segmen ini khas aku tujukan untuk abang-abang dan akak-akak semua yang masih tidak mempunyai logo pada blog masing-masing.

Sebenarnya, aku dalam proses untuk belajar teknik-teknik membuat logo dengan menggunakan Adobe Potoshop. So kepada sesiapa yang berminat untuk request logo blog memasing, insyaallah aku akan tunaikan jika berkelapangan.

Cume kane kasik la idea sikit sama ada logo berbentuk tulisan ataupon simbol ataupon simbol dan tulisan. Depends pada keselesaan abang-abang dan akak-akak semua. Tiada bayaran diperlukan. Aku buat sebab nak belajar. Thanks for support.

Berikut adalah antara 2 logo blog yang baru aku siapkan dalam masa 2 hari nih.

LANGBUAYA

Ini adalah logo untuk blog member aku yang baru ditubuhkan. Blog ni bertujuan untuk berkongsi applikasi komputer, MP3 & PC Games.

Address:- LangBuaya




cybernaticmind copy

Ini pulak mesti kengkawan semua dah kenai kan??? Saje jer aku gatai-gatai carik bahan kat Google tadik. Lepas tuh aku blend gambar ni pakai Potoshop. Untuk merealisasikan blog Bro aku ni sebagai Blog Pemikiran Cybernatic, ala-ala blog pcsykik laa cenggitu... tapi bukan pcsycho taw.... tak baik, doser....

Logo ni... Bro CybernaticMind tak request pon kat aku. Tapi ini sebagai secebis penghargaan untuk bro Cyber aku sorang ni. Dia seorang yang layak utk di- RESPECTED.

Ok kepada sesiapa yang berminat, boleh lah kasik komen nkoang pada entri aku pada kali ni. Insyaallah, seperti yang telah dinyatakan di atas, aku akan menyempurnakan sekiranya berkelapangan.

Kesemua logo yang aku buat ini adalah berformat PNG, maknanya dia mempunyai background transparent. Nkorang tak perlu pening kepala untuk tukar logo tiap kali tukar template. Worait.....

Kreuger®

18 ulasan:

  1. err... nak oder satu.. hehe

    BalasPadam
  2. wah free... bagusnye bro..
    berhati mulia..
    hehe..
    bagus nie untuk bulan ramadhan...
    err...
    aku dah ade ke blon ek logo..

    BalasPadam
  3. Bro Zariel
    Pergh.... baru malam ni online... ekekekeke.. biasak ar kan... ok ok... gua taw gua taw... tak perlu nak xplen kenapa long weekend tak online... ekekekek~ Nak order... tapi nak buat perkataan aper? Kan logo bro lagi cantik ma. *bro lagi oldtimer ape dari aku~ ngeh ngeh ngeh~ bro dah pindah blog ke?

    Menteil
    Nkorang ni suke kan time aku nak masuk tidok baru nak online... ekeke~ Menteil??? huik..
    Kan ke lawa tulisan menteil nko tuh... simple ma, tapi kemas. Aku pon berkenan. Serius!!!

    Kreuger®

    BalasPadam
  4. Humble&Modest
    Erm.. nak jugak ke? Nak bentuk baner atau nak bentuk logo? Nanti kasi tau ok~

    Kreuger

    BalasPadam
  5. untuk @pp ada ke??
    aciih, berhati mulia betul Mr. Azman ni..

    BalasPadam
  6. Hmmm terer jugak Mr Azman! :)

    BalasPadam
  7. kalau ko terer,
    buat utk aku plak~
    idea ko seratus peratus.
    mesti gempak~
    try la buat~

    BalasPadam
  8. Akak POK Pek
    Kekeke... toksah ar cakap macam tuh, segan le teman... untuk akak, sure cepat bleh siap. Sebab bleh imagine ape logo nak pakai. Sure havoc.. nanti bile saya dah siapkan saya publish.

    Bro Love @ Mr. Razzi Rahman
    Wahh bro datang la... jemput masuk jgn memalu... *tetibe ingat bro layan tarek lagu Shakilla... Thanks bro. Bro pon ade jugak dah gua siapkan. Tapi tak berani nak release, nanti kate gua syok sendiri... kekekek~

    Deennasour
    Aku dah buat la deen untuk nko, tapi aku tak berapa nak puas hati la... sebab tak menarik. Macam logo deennasour hankie pankie. Nanti aku buat lain.. tak lawa laa yang tuh. Oraittt...


    Kreuger

    BalasPadam
  9. aku nak satu gak!!! boley....

    Tulisan :"Hanya Aku"

    pastu ko letak arr backgroud die yang agak dinamik dan abstract ek...ala2 moody dan seram sejuk...ok tak...tenkiu ...

    BalasPadam
  10. hehe.. itu pakai font jer..
    xde ape pon.. hehe..

    gpon aku kan suka tukar2..

    BalasPadam
  11. Boyz
    Hehehe... ok noted. Nanti akan aku cube merpersiapkan sebelum menjelang raya. Kalau boleh la... tapi don't expect to higher.

    Menteil
    ekeke... ok menteil... aku rase aku dah dapat capture ape nko nak dengan logo nko. Malam ni aku test deco. Cu8be tengok macam mane...

    Woraitt.... thanks~
    Kreuger®

    BalasPadam
  12. ok.. kalo blog aku nak wat logo camne eh..??? hurm....

    BalasPadam
  13. Nikillas @ Mr. Sallikin
    Erm... tengah pkir kjap.... ekeke... nanti datang idea, gua buat ar bro. Woraitt...

    Kreuger

    BalasPadam
  14. Nadira
    Errm.... aku tengah pikirkan... apakah bentuk yang sesuai untuk org periang macam nadira ni... nanti dah dapat... nadira bleh tengok kat blog satu lagi ok... blog artwork Kreuger.

    Thanks So Much Nadira.
    Kreuger®

    BalasPadam
  15. waaahhhh...penghormatan utk CM errkkk. tenkiu tenkiu tenkiu......infiniti :)

    ni kalau wat business kompemmm lepas duit minyak balik kampung ni...tapi aku taw ngko buat sumer ni bukan utk cari duit Raya tp cukup utk mmbuat sumer kawan2 ngko hepi...tak gitu???

    tapi kan...kalau logo ni buleh makan buat bukak posa lagiiiiii best...*larikkkkssss

    thanks again....

    BalasPadam
  16. Bro CybernaticMind
    Kekeke.... macam tuh la kesahnye. Daripada dok main tak yang kekadang membawa bencana, gua ingat ade paedahnye kalau kite beramai-ramai belajar Potoshop... kebanyakkan kengkawan blogger semer terer potoshop.

    So bleh la sharing idea mane yang patut.

    Bro, mane ade logo bleh buat pukak poser... ingat kueh apam ke?? wakakak~

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger