Rabu, 17 September 2008

Internet Download Manager - With P@tch For Newbies.

image Assalamualaikum dan salam bahagia semua.

Yerp... rasenye kebanyakkan daripada kite telahpon mengenali tools dan software-software untuk mempercepatkan proses download @ muat turun bukan. Entri kali ni khas untuk sahabat @ bro gua, PakChat. Beliau baru-baru ni telah membuat request kat aku untuk menggunakan software ni.

Di sini aku sertakan download link dan tutorial untuk menggunakan patch yang telah dikepilkan bersama dalam file yang telah di-compress menggunakan format RAR.

Untuk menggunakan software ini terlebih dahulu anda perlu:-

1. Download WinRAR di:- http://www.rarlab.com
2. Pastikan anda telah install WinRAR terlebih dahulu kedalam komputer anda.
3. Kemudian anda bolehlah download Internet Download Manager
4. Perhatikan turutan gambar secara terperinci untuk langkah-langkah menggunakan PATCH. *Ikon PC aku adalah berlainan daripada Windows XP sebab aku pakai Windows XP Vista Themes.

image5. Setelah berjaya memuat turun maka tibalah proses untuk menyahmampat/decompress sortware ini. Klik sebelah kanan butang mouse anda, kemudian pilih Extract to Internet Download Manager\

*Sekiranya anda mempunyai perisian antivirus, antivirus anda akan memekak cakap ade virus. Sebenarnya tadek ma. Antivirus tuh detect PATCH IDM ini sebagai malwares. Die just suspect jer. Kalau antivirus nkorang memekak, just klik ignore/no action/cancel/no. Kalau tak... kompom laa nkorang tak bleh patch mende alah ni.




image 6. Perhatikan dalam folder tadi terdapat 2 fail execute. 1 adalah Internet Download Manager, dan satu lagi PATCT file. Lakukan proses installation kedalam komputer anda progrem Internet Download Manager tersebut dengan double klik pada ikon IDMAN509. Ingat ye PATCH akan menyebabkan antivirus anda memekak. So abaikan saje kalau die memekak. Ianya dijamin selamat.

image 7. Setelah selesai install IDM tadi, maka tibalah masa untuk letakkan PATCH kedalam forder installation. Daripada folder yang anda extract IDM tadi, pergi ke PATCH dan klik sebelah kanan, Pilih Copy.

image

8. Sekarang, anda perlu pergi ke:- My Computer, C:\Program Files\Internet Download Manager\ dan kemudian paste PATCH tadi kedalam folder installation ini.

*** Maka dengan ini selesailah sudah tugasan aku untuk sahabat-sahabat kite yang baru nak berjinak-jinak ke-alam siber CRACK/PATCH & HACK.... welcome to the CLUB Pak Chat.... ekekekek~

Kreuger®

8 ulasan:

  1. err...nak patch utk buat pe? ;) aku jarang sgt guna menda alah ni... so tak tau sgt fungsi sebelum dan selepas di patch

    ps: bro jgn marah bro pasal entri terbaru aku tu...gurau je la...hehe

    pss: usha2 la blog WP aku... masih dlm mode eksperimen lagi.. haha

    Klik sini je

    BalasPadam
  2. Bro Zariel
    Muahaha... tadek marah ar... stended laa kan. Bukan aku sorang pon nama azman. So skang ni kenelah lebih open minded sket.

    Sekurang-kurangnye ade gak bro letak link blog aku yang huduh ni... huhuhu~ Thanks so much

    Kreuger®

    BalasPadam
  3. hehe.. zariel mempromosi blog wp dia.. hehe..

    bila dah pakai idm nie..
    hilangkan la option dia bila kau nak menjelajah blog..
    sebab ramai sangat yg letak autoplay mp3 pada blog dorang..
    nanti musangberapi kau akan pengsan..

    BalasPadam
  4. hoh..?? tutorial patching..??? hurm.. tutorial untuk beginner eh.. dalam laptop aku ni ada 3 biji download manager.. Flashget.. IDM.. ngan Orbit.. hahahahahaa... Semua aku guna.. Hahahaha...

    BalasPadam
  5. menjerit melalak malam-malam sungguh indah dinikmati bersama megi...
    hohohoho...

    BalasPadam
  6. Menteil
    Hehehe... aku pon rasenye nak jugak belajar WordPress Ni. Rase macam syok jer nkorang buat blog kat situ kan. Tapi masalahnye aku tak tau motif ape kalau aku wujudkan lagi 1 blog. Aku akan jadik blur identiti.

    Tapi dalam pada aku kompius ni... aku dah pon register WordPress. Tapi tak tau nak letak citer ape. Aku tengah belajar dulu skang... worait. Susah seh... limited function WP.Com.

    Nikillas @ Mr. Sallikin
    Ye betoi nikillas... banyak sebenarnya menatang untuk download ni.. contoh lain adalah GoZilla... menatang ni mesti memekak kalau nak download kan??? Macam Godzilla telah ikan jer bunyiknye...

    Humble&Modest
    Kenapakah gerangan dengan nko ni Humble??? Nko lupe makan ubat ke... ekekeke~ Makan magee memalam??? Layan besok pagi laa time sahur.. baru syok... jangan nko layan time thari pulak wokeh...

    Kreuger®

    BalasPadam
  7. Humble&Modest
    Huhuhuhuh... nko kalau makan tak hengat kat aku kan... tak pe nko... Bile nak bukak poser together-gether dengan blogger lain ni?

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger