Ahad, 5 Oktober 2008

Raya Oh Raya

selamat hari raya
Assalamualaikum..... abang², akak², adik² & kengkawan semua!!!!
Amacam baru balik beraya??? Puas??? Besok kijer kan??? Seronok bercuti??? Adik² kat luar sana yang tengah membace tuh... banyak ke duit rayenye.... *meroyan Aznil Hj. Nawawi~

Stop it... ok la kengkawan semua, sebelum nkorang semua termuntah mahupon tersenak perut akibat entri kali ni, Kreuger nak kasik tau yang entri kali ni betoi-betoi panjang.....

01102008790
Malam Raya Pertama
Ketupat leamang...kuih bahulu....juadah enak warisan melayu.... aallalalla...

Inilah antara juadah Kreuger pada malam Raya Pertama. Time ni Kreuger sorang je baru tibe kat kampung. Sedey~ Tak penah sejarah aku berblog, aku snap mende yang aku makan. Ni baru first time. Malu plak rasenye. hehehhehe~




wira
1st Day Raya (Siang)
Huhuhuh... bertambah-tambah sedey lepas abis sembahyang raya Kreuger pergi ziarah ke pusara bonda tercinta (28 April 1986)

Al-Fatihah untuk Allahyarhamah Bonda-ku.
Amin~

Biasenye selepas balik dari pusara bonda, Kreuger akan bermaaf-maafan dengan Mak & Abah. Selalunya akan dimulakan dengan akak yang sulung then abang dan akak sumer-sumer la~ sampai laa giliran Kreuger...

Tapi tahun ni...selepas mak dan abah bersalam-salaman.... terus jer sampai turn Kreuger... wallawei.... cepatnye laa drama dan sandiwara aku... ekekeke~ Tapi tahun ni ade gak sebak-sebak nak nanges.. tapi control...

01102008800
Ni pulak sesi makan bersama keluarga selepas bersalam-salaman...

Bile dah selesai semua kisah nanges ala-ala jejak kasih berbagai... kami sekeluarga akan berangkat ke dapur untuk makan bersama satu famaly.

Kalau taun lepas-lepas... kami semua lebih selesa makan sambil bersila... sebab adik beradik Kreuger kire ramai dah bekeluarga.

So, sekali balik surely la penuh dapur ni... tapi tahun ni Kami berempat jer... huhuhu *tu ade yg sebok jer tanye sape lagi sorang kan??? Adik Kreuger... nape? Nak kenal??? Muahahah~ Better you know me first, rather than you know her~ <--ganeh tak bunyiknye... tah pah pe...

abah
Ni lah Daddy kesayangan Kreuger. Nama die Ishak Bin Bakar.

Kreuger dah edit gambar ni masuk Kedai-Gambar @ka Photoshop. Sebab utamanya, background-nye kat dapur, so nampak messi la sikit.

Seriesly Kreuger katekan yang sememangnya Kreuger sangat rapat dengan Daddy. My Daddy Cool.... tengokla tuh...Daddy tak sesabo nak menggayakan baju baru yang Kreuger beli bersama-sama die kat Temerloh, Pahang.

So amacam dengan pilihan Kreuger??? huhuhu... baru laa nampak macho my Daddy. Wellll... like father like son beb~ Silapnye Daddy tak mo simpan rambut panjang laa... die kate rambut die dah jarang sekarang ni. So die lebih suke sikat sisi dengan staylo rambut pendek... eheheheh~

makan ramai
Raya Kedua & Ketiga
Erm... raya kedua ni barulah nak sebok. Tapi gambar kat sebelah ni berlaku pada raya ketiga. Pada raya kedua barulah adik beradik Kreuger balik ke Pahang.

Time laa baru nak havoc sikit umah abah. Kalau tak sunyi jer~ Masuk raya ketiga... ramai la plok~ ekekeke!!! Sedare mare semua datang.

Sorry la gambar kat atas ni nampak kabur... Kreuger ter-on flash mase candid gambar. Sayang betoi la....


###--Rumusan Raya--###
1. PENANTIAN - Raya tahun ni memang laa pada first day raya tuh tak berapa nak best... tapi lepas dapat sms dari tersayang... barula rase nak ceria. Memang laa malam sebelum malam raya memang kami bersembang sakan pon.... tapi bila dapat sms yang ditunggu...bermaaf-maafan dari tercinta... pergh... rase cair ego gua... muahahaha poyooooossss....

2. GOSIP - Aku merupakan bahan gosip untuk raya tahun ni. Tengok la... tengah-tengah makan pon gua kene gosip. (ops Kreuger sedang tangkap gambar di atas....) Pantang ade citer orang-orang tua... surely Kreuger pon terbabit... memang tak tahan la tahun ni gosip lagi hebat... wakakaka~

3. KAWIN - Semua sanak sedara Kreuger tak sesabo nak tengok Kreuger naik pelamin. Aduih la... Kreuger dah tua ma~ Tadek pelamin-pelaminnye.... segan cek no!!!

4. RESTU & DOA - Nkorang ade perasan tak ade gambar nenek kat atas tuh??? Tuh pangkat Akak vs dengan Daddy Kreuger, rase touching plak mase Kreuger nak drive balik die tadah tangan sambil terkumat-kamit mendoakan perjalanan Kreuger.... Terharu beb. Memang boleh dengar dengan jelas ape yang die bace. Agaknye, berapa kali nkorang dapat lihat nikmat macam ni??? bleh share together-gether~

Fuh.... rasenye Kreuger nak stop dulu la buat kali ni. Sory sebab Kreuger tak masukkan gambar Kreuger dalam entri raya pada tahun ni. Tengok la tahun depan... mungkin dan insyaallah Kreuger masukkan. Tapi bukan Kreuger sorang, maybe berdua ekekekeke~

Wel... panjang giler kan... abis laa nkorang pening dengan ayat Kreuger yang tunggang langgang ni. Terima kasih kerana membace.... Fuhhhhhh lagi sekali~

Amin Ya Rabbal A'Lamin...

Kreuger® Raya 2008

Raya Kelima - Dah nak abis cuti???


Assalamualaikum....

Pejam celik-pejam celik... dah nak abis dah cuti aku. Huhuhuhu.. kesedihan bercampur gembira untuk aku. Tapi bagi abah dan mak, kompom laa tak puas nak beraya dengan aku.

Rasenye macam baru je semalam aku balik ke Pahang, hari ni dah nak berkemas untuk berangkat ke Kuala Lumpur.

Tak pe laa mak... abah... taun depan Man bukan balik sorang tau.. taun depan dah balik berdua... ekekkekek... so tak lari kemane ok... lagi pon Pahang dengan KL bukan jauh mane.

Ape-ape pon aku memang merindui suasana kat umah aku ni... aman dan tenang. Bebas dari hiruk piruk Kuala Lumpur. Maklum la, hidup kat KL sentiasa nak terkejar-kejar. Menjadikan aku cepat tua dari umur sebenar... ekekeke.. aku kan mude lagi seh~ Tak caye???

Ok lah... abis lah sudah entri merapu aku untuk kesah aku bercuti sempena balik kampung. Entri ini adalah entri terperam... diulangi entri terperam. Maksudnya, aku dah siapkan dahulu entri ni sebelum aku pulang ke kampung.

So, ape kes citer lepas balik kampung??? Nak tau.... kene laa tunggu minggu depan. Tak lame lagi nak masuk bulan 11... lepas tuh bulan 12... bulan yang dinantikan, huhuhuhu.. semoga segalanya berjalan lancar~

P/S:- Kan bagus kalau aku beli keter macam keter kat atas ni... dok buat model jer.. baik kasik kat aku... bleh selalu balik kg. Tapi tak tahan... minyak die mahal....ekekeke~
post signature

Sabtu, 4 Oktober 2008

Themes Title - Where Am I ?

30092008710

Assalamualaikum dan Salam Bahagia.

Erm... banyak betoi la cerita mase raya kan? Tentu sampai bulan depan pon blom abis kalau nak bercerita.

Tapi bagi Kreuger, Raya untuk tahun ni memang paling bahagia dan menyeronokkan. Tapi sebelum Kreuger bercerita pasal kesah beraya Kreuger kat abang-abang dan akak-akak.... rasenye Kreuger nak bercerita sikit pasal gambr kat sebelah.

Pokok ni sebelah umah jer. Banyak nostalgia dan kenangan mase kecik-kecik. Teringat zaman Kreuger bersekolah, melepak kat pokok pelam ni... huhuhhu...

Kat sini ade rentetan Kreuger mencarik ilham untuk membuat gambar ini sebagai background blog Kreuger. Themes kali ni seolah-olah Kreuger baru terjaga dari dan still blur lokasi dan kedudukan Kreuger.

bg blog edited bg blog2

where-m-i-2 where-m-i-edited-2

Ok, semua thanks for sharing.... ade mase nanti Kreuger akan ceritakan pengalaman best Kreuger mase cuti kat kampung bebaru ni. Memang best in my life.

Kreuger®

Raya Keempat - Hala Tuju


Assalamualaikum Abang-abang dan Akak-akak.

Kehadiran entri kali ni bukanlah bertujuan untuk menjukkan kebagusan diri aku yang lemah dan hina ini... tapi nak mengajak kite semua mengingati balik amalan yang telah kite lakukan sepanjang Bulan Ramadhan yang lepas.

Terpikir plak aku untuk menulis dialam virtual ni secara spontan... mengenangkan kesah dan amalanku yang agak kurang... Ade lebih dan ade kurang. Ape die? Entri Lebih... Terawikh kurang... kekekeke.... sedey jugak.

Bila agaknya hati ini dengan rela sujud kehadrat Ilahi tanpa terikat dengan mane mane hasutan anasir luar yang sentiasa mengajak aku sebok mengejar duniawi yang akan habis tak berapa hari lagi.....

Bismillah Hirrohman Nirrohim... Semoga Allah s.w.t membuka pintu hatiku untuk terus sujud dan beribadah kepada-NYA. Amin....

post signature

Jumaat, 3 Oktober 2008

Raya Ketiga - Kompom Bertimbun

Assalamualaikum Semua.

Seronok nkorang semua beraya ek... lagi seronok kalau bleh beraya dan surfing internet... berchitchat dengan kekawan.... wallaaaweeeiii jelesnye aku.... Aku still kat kampung.. *sedey~

Tapi dalam keseronokan beraya kodok, terpikir tak nkorang pasal kijer kat pejabat tuh??? Muahahaha.... ape kes??? Persetan dengan semua tuh... janji aku dapat cuti raye kan???

Tapi kalau nkorang dah balik raya nanti, then masuk opis... tengok sticky note penuh macam dalam gambar kat atas tuh, So ape perasaan nkorang??? Muahahahaha... kompom nak pitam dibuatnye. Betoi tak...

Ape-ape pon, Selamat Berhari Raya. Maaf Zahir & Batin.
Dengan Ingatan Tulus Ikhlas dari Kreuger@warirc2.blogspot.com

post signature

Khamis, 2 Oktober 2008

Apa Khabar PC Aku???


Assalamualaikum...

Agaknye ape rase nkorang kalau berjauhan dari kecanggihan teknologi terutamanya internet??? Bagi aku sekarang seolah-olah aku hidup pada zaman batu.

Memang pada dasarnya aku happy yang teramat sangat sebab ketika ini aku berada disisi mak dan abah aku yang tercinta... namun disudut hati aku masih teringat kan kepada 2 perkara.
1. Awek aku - Sekarang ni Raye kat Kedah.... *taun depan raye dgn aku plak~
2. Komputer aku - My GOD... betapa rindunya aku kat PC aku.

Untuk pengetahunan nkorang yang belum tahu... ini merupakan posting tertunda yang aku buat sempena aku bercuti Raya.

Nak pesan kat sape laa kalau keyboard aku tumbuh rumput ni??? Sape laa nak tolong bersihkan PC aku yang berswang nanti... huhuuhuhu... PC ku... aku rindu padamu~

post signature

Rabu, 1 Oktober 2008

Pulanglah Di Hari Raya

Assalamualaikum....

Ape kate kalau pagi raye ni kite layan lagu Raya nyanian dari Aishah - Pulanglah. Aku dedicated lagu ni untuk semua anak merantau yang tak dapat balik kampung tahun ni.

Semoga anda semua tabah... jangan sedey-sedey... Kalau tak bleh nak balik... telefon kan ade... internet kan ade... so tadek alasan tak boleh contact mak dan abak nkorang...

Jangan jadi Si Tanggang....
wokeh~

Jom layan lirik ni:-

( ...Sayang
Di hari yang mulia ini

Ku pohon keampunan

Hanya satu yang ku pinta

Pulanglah... )


Termenung ku sendiri

Memendam rindu tidak menentu

Kasih suci murni yang kita bina

Hapus hancur oleh kata fitnah


Di pagi hari raya

Hati sayu mengenang dirimu

Mudahnya kau menggantikan diriku

Seolah cintaku tak berharga


( korus )

Apakah suratan

Aidilfitri satu titik akhir

Sekian lama bercinta

Kau tiada di hari mulia


Keampunan ku pohon

Sekiranya aku yang berdosa

Pulanglah ku merindui mu sayang

Ku menanti dengan hati rela ( jiwa raga )


( ulang dari korus )

Pulanglah kepangkuan ku oh... sayang

Ku menunggu mu di hari raya

post signature

29 Sept 2008 - Keychoh Kat Pudu Raya


Salam Bahagia Semua,

Xceli gambar ni sempat aku candid mase aku nak pergi menghantar awek aku a.k.a bakal tunang aku kat Pudu Raya bebaru ni.

Tengah aku dok sebok-sebok setelkan awek aku nak bas... so aku nampak laa sekumpulan manusia dari kaum tempatan (nama kaum terpaksa dirahsiakan) sedang berkumpul dan berarak membawa sebatang lilin.

Aku pon tak taw ape motifnye.... maybe sebab desakan tak puas hati. Tapi, perkes bawak lilin sebagai tande protes??? Bagi aku:- "sungguh tak bersyukur"

Imagine la, dah laa kawasan Pudu Raya dah memang sesak dan jem... tambahan pulak musim raya... lepas tuh depa tambah lagi dengan perhimpunan tah pah pe tah... memang semak laa... dah laa gelap... bertambah laa gelap suasana kat situ...

Huhuhuhuh... what ever jer laa nkorang ni, Janji jangan ganggu hidup aku sudeehhh...

post signature

Blog Kegemaran Kreuger