Jumaat, 29 Februari 2008

Hampes IZZI Aku Lembap


Aku rase macam nak lempaq je IZZI-You yang aku beli ni. Lembap bebenor~
Kalau dulu aku pakai Celcom Broadband... laju berdesup, tapi oleh kerana aku ni tamakkan Dynamic IP, maka aku pon berubah hangin ke pada teknologi yang diperkenalkan oleh Syarikat IZZI.

Tapi nkorang tengok lee.. dalam promosi kate up sampai 1Mbps tapi... connection aku nak jejak 500kbps pon susah.

Alasan yang promoter tuh kasik ape? "Maybe you punya area tak ramai lagi orang gune ma, because IZZI technology used P2P concept. That's means lagi ramai yang pakai lagi kuat signal yang akan you received."

Oh macam tuh kee aku jawab... Walau bagaimanepon tak pe... aku sabo dulu.
Sabo-sabo pon... kalau nak refund dah tak boleh dah, sebab tempoh untuk percubaan kat
aku dah abis.

Untuk pengetahuan nkorang, lepas nkorang beli menatang alah ni, korang akan diberi tempoh percubaan selama seminggu. So.. kalau nkorang tak puas hati dengan benda ni,
pihak diaorang akan REFUND balik duit nkorang 100% tapi pepaham je laa, kalau nak refund,
mesti diaorang banyak songel punye.

Tapi... ade tapinye lagi... aku dapat rasekan kelajuan menatang ni makin hari makin cepat laa plak. Walau macam mane pon die blom bleh nak chelenge lagi ngan Celcom Broadband.

Yang menjadik masalah aku, Celcom Broadband yang aku pakai ni tadek Dynamic IP.

IP user Celcom Broadband semua kongsi 1 IP. Iseymen... ni yang kantoi nak download kat
Rapid Share ni... Aku dah lee kaki men-download gilak babasss punyee~

Harap-harap lepas ni Pihak Syarikat Izzi ade lah hendaknye memasang pencawang/antenna/pemancar kat area umah aku.

Kalau tak, nampaknye... sengal le aku pakai menatang ni yang internet servicenye lembap bukan main dari dailup modem 56k. Bengap betoi laa servis die buat sementara waktu ni.
Nasib baik laa aku usha kat laman web IZZI diaorang inform, area kawasan aku tengah buat
upgrade renovation. Aku pon cool seketika.

Kalau tak, mau je aku p maki hamuk kat dierector die. Jual menatang device cap kambing gurun. Kambing gurun pon lagi laju panjat bukit daaaa~

Aku yang terlebih teruja~
Kreuger®


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger