Rabu, 5 Mac 2008

TIPS BANJIR - Scripting Line

Jutaan terima kasih kepada Nick:- FirstKick yang telah mengetest script aku
dan ternyata derdapat bugs yang aku tak perasan mase aku paste ke dalam
entri aku kat blog.

Kepada kengkawan yang suke buat script dalam 1 line, contoh:-
if ($nick !== $me) { raw -q kick $chan $nick $reason | mode $chan +b $nick }

Pastikan nkorang tak tertinggal tanda | <--- kalau nak buat 1 line. Kalau tak pandai buat 1 line, buat macam tips aku ni. buat banyak line pon tak pe. Sebabnye, kekadang kite akan keliru dengan 1 line sebab semua command sumbat atas 1 line. Tuh yang jadik miss { laa... tertinggal | laaa tinggal [ laa....
Care yang simple sebagai tips contoh banyak line:-

if ($nick !== $me) {
raw -q kick $chan $nick $reason
mode $chan +b $nick
}


Selamat Mencube,
Kreuger®


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger