Ahad, 6 Julai 2008

Kedah Jurney - Part 2, (Kreuger Reveil)

Assalamualaikum dan Salam Bahagia Semua.

Alhamdulillah, dikesempatan yang diberikan oleh Allah S.W.T ni, aku memanjatkan kesyukuran yang tak terhingga atas selesainye peristiwa yg paling bersejarah dalam perjalanan hidupku.

Secara keseluruhannya, perjalananku ke Kedah berjalan lancar. Begituh juga setibanya aku dirumah bakal abg ipar aku yg sulung. Kedatanganku ke sana memang amat disenangi dan dialukan. Tetapi......

Pepatah orang berpengalaman memang tepat:- "Niat yang baik, mesti ade dugaan yang datang mencuba." Mane tak nye... dalam perjalanan aku untuk menjemput awek aku @.k.a bakal isteri aku di MidValley, aku boleh tersalah jalan plak.... Habis merate jalan aku kona. (...takkan gabra kot)

Tetibe... salah jalan lagi....menyirap plak aku. Salah sape???.. Haaiiaik... ni susur keluar ke Bangsar. Iseymen... aku pon call awek aku cakap aku salah jalan. Tungguuuuuu~ Nasib baik le dapat orang penyabor. (Kalau aku laa menunggu orang berjam², kompom berbakul aku marah)

Lepas tuh nak ambik akak die, aku tersesat lagik sekali. Ni betoi-betoi nevers ni..... Minda agak bercelaru mase tuh... tak boleh nak kosentret dengan perjalanan.

Elok jer masuk highway. Fuh legee... mase ni aku layan bersembang dengan awek aku. (akak die tak amik port...kekadang jer menyampok.)

Lagu Tema:- Sentuhan Kecundang - Ekamatra. <--- eh ape dah lagu ni plak bleh keluar... Aku pon skip lagu ni, tak sesuai betoi laa... Muahahaha~ Ubah lagu rancak.... Lagu Tema:- Memburu Impian - Kristal.mp3 Baru layan.... kekeke~ Maintain speed:- 100-110km/j Mate engantok... dangeres nih. Kene carik R&R dengan segera. Lagipon isyak pon tak setel lagik mase tuh. So cargas aku laa aku menuju R&R terdekat.

Tiba di rumah warisnya:- Abg Sulung.
Masa:- 05.48am (gambar tuh hari dah siang)
Jantung macam nak tercabut sementara menunggu pintu dibuka. Pergh... aku kuatkan semangat....

Teringat pesan kengkawan bloggger termasuk la pesanan Otaimer aku:- CybernaticMinds yang menyuruh aku stay calm & relax...

Sesampai melangkah dalam umah Abg Long, aku dipelawa duduk. Pergh... tak sangka pulak layanan yang aku terima berbeza dari ape yg aku celarukan dalam pale otak aku.

Muahaha... apa dah... tuh laa pikir bukan bukan. Abg Long memang metured dalam bersembang. Die dah tau tujuan aku datang, so die memang mengontrol keadaan aku yang mungkin die tau aku gabra tak tentu pasal. Sembangnya bersahaja.

Dalam pada tuh dia selit selit bertanyakan tentang background aku. Aku pon membalas dengan bertanya keadaan die dan pekerjaannye sekarang. Kirenye kami berdua bersembang agak ligat la... tak dek laa tersangkut sangkut. Macam org kekeringan idea nak bersembang.

Ade jer topik perbualan yang kami bincangkan. Erm.. tengok jam tangan dah pukui 06.10am. Abg Long memberi laluan utk aku memperkemaskan diri untuk solat Subuh. Katenye lepas subuh nanti kite sambung lain.

Aku pon rase gabra dan cuak aku hilang perlahan-lahan, setelah dapat membaca care utk berinteraksi dengan Abg Long. So, manteliti, dah boleh tuning laa... dah tau laaa ape nak ditanye lepas ni.

Wah... ingat lepas subuh nak kene soal memacam.... (aku dah imagine macam kene soal dengan munkar nankir plak...) wakaak... last-last Abg Long tengok mate aku yg rabak pasal ngantok, die suh aku pg berehat dulu. Pucuk dicita... pizza hut yang sampai... ape lagi... aku pon redah laa tidok.

Mate macam dah berkelo-kelo pasir masuk. Baru nak terlelap... dapat call urgent dari office aku... Ahh~ persetan semua tuh... muahaha... aku layan balik tidok... pas tuh bunyik lagi... adeh tention aku. So aku pon jwb ar. Hampes... lupe password PC pon nak tanye aku.

Kekeke... Dah alang-alang bagun... mane bleh nak lelap dah. Walaupon still ngantok, tapi control... kang saham jatuh... Elok lepas bersiap-siap, aku pon bersembang-sembang balik dgn Abg Long, kali ni topic perbincangan agak best, pasai bidang kerja die. Die pakar repair Peralatan Elektrik & Elektronik. Maknenye.... sealiran laa dgn aku.

Peluang baik nih~ Dalam bersembang-sembang tuh... tetiber Abg Long bukak mulut.....

"Man, Abg Long ni nak tau jugak kesah sebenarnye kedatangan Man ni..."
(gulp... tertelan air liur... alamak) Muahaha.... tetiber jerm aku~


Nak tau kesah lanjut???
Tunggu:- Kedah Jurney Part 3 - Nervous Begin.
Note:- Entri kali ni terlampau panjang. Aku takut nkorang boring bace karang.

Thanks To All,
Kreuger®

16 ulasan:

  1. Wah..bersemangat akak baca..tup2, bersambung pulak..

    Ermm..tu la..apa nak nerveous2 sgt. Lagipun zaman skrg dah moden. Emak bapak skrg dah tak garang lagi mcm emak bapak zaman dulu. Kebanyakkannya dah sporting..Lebih2 lagi mereka tau niat Man ikhlas datang dari jauh..

    Bila part 3 nak kuar ni?..tak sabar nak baca..mcm tgk drama bersiri pulak. hehehe

    BalasPadam
  2. mesti sonok kan dapat jumpa bakal isteri... :)

    BalasPadam
  3. Kak Intan Sekeluarga -
    Muahaha... terima kasih la Kak Intan. Nasihat dan tunjuk ajar Kak intan dan tak lupe para blogger lain, memang cool~

    Part Ke-3??? Sabar... sabar... akan direlease. Siap ade gambar dengan bakal mak mertua lagi.. ekekekke...

    Stay tuned. Terharu saya Kak Intan usha blog saya pagi-pagi hari... :-D Thanks Kak Intan dan Keluarga.

    Friendly81 -
    Seronok... best.. xcited... semua ade bile dah selesai. So sekarang ni tinggal nak menetapkan hari untuk keluarga pergi second merisik dan sekaligus bertunang. Ansyaallah, semoga semuanya berjalan lancar.

    Kreuger®

    BalasPadam
  4. tgh sedap2 baca...sekaliiii bersambung la pulak...aduuhhhh, tensionnyer...cepat2 la release part 3 plak...dah tak sabaq nak tau kesinambungan junney ni...jurney 4 a new life...

    BalasPadam
  5. wah..to be continued...wah..bleh plak ye...xsabar rasanye nak baca part 3..kedah kat maner???kot2 sekampung ngan i kan..

    BalasPadam
  6. heheheh...aku maleh dh nak komen pasal dah jenuh aku komen dlm SMS.kl ngko nak, nnti aku amik balik komen aku melalui SMS tuh, aku taruh kat sinik..amacam???

    neway...congrats...first mission accomplished :P

    BalasPadam
  7. hahaha...aku lupa plak nk komen pasal lagu yg ngko main dlm keter tuh. "Sentuhan Kecundang" tu tkper lagi.. boley accept...kalau sekali keluaq lagu My Chemical Romance - "I don't Love You"...amacam??? Terjun lompat kereta ler jawabnya awek ngko tuh, hahahhah.

    BalasPadam
  8. wooiii...pecah pewot aku bacer entri ngko nehh..aduihhhhh. aku raser ler kan...ngko kn bagitau ngko punya blog ni pada abg ipaq ngko tuh...baru gentle...baru dia taw perangai ngko tuh, tadek ler nk kaver2 cam hari mencemar duli ari tuh..hehehehe

    BalasPadam
  9. KamarHati -
    Wah wah wah... nampak nye ramai yang tak sabar menyuruh aku utk meneruskan entri seterusnya pasai Kedah Jurney - Part 3.

    Kamar... sabar ek... aku sure akan release-kan nanti. Terima Kasih atas kesudian anda menanti.

    LadyLikeME -
    Terpaksa lee continued. Panjang sangat laa makngah~ Ooo... kedah jugak ek... Bakal isteri saya, kedah kat Gurun cek~
    Thanks for wating the latest entri. ekekeke....

    Bro CybernaticMinds -
    Muahaha... kalau nkorang nak tau, CM ni laa menjadik org pertama tau pasal kesah aku kat sana. Aku keep kontact via sms dgn dia. Means aku keep updating kat dia laa... So episode berikutnya boleh dikatekan die dah tau...

    Tapi jangan citer kat sesape CM.... ni rahsia antara lu dgn gua, sehingga lah entri Part 3 release. kekeke.... kasik gempak skit.

    Pasal lagu:- Mujur aku tak burn lagu tuh... tak sesuai laa bro dengan tema Jurney. So gua bern yang best best utk dilayan jerk. Tapi macam mane ade lagu Sentuhan Kecundang tuh pon gua tak perasan... wakakaka.... mane boleh nak sentuh... HAROM~

    Thanks to all comentor~
    Kreuger®

    BalasPadam
  10. Kisah yang masih panjang.
    Lum bekesudahan lagi.
    Semoga dipermudahkan. :)

    BalasPadam
  11. Jurnal tunggu sambungan yang ke-3 mr.kreuger,tak sabar rasanya ^_^

    sunggug saspen kisah penjelajahan mr.kreuger kita ni..hehe

    Jurnalcomot

    BalasPadam
  12. wah intro yg mmbuatkan jantung aku berdebar bro!!

    wah aku ni nak melalui nya gak ni nanti....adoiyaii!!!!

    BalasPadam
  13. ni kira2 br nak merisik ye?powerlah tu.g sensorg...hehe..bila nak bertunang nyer? ;)

    BalasPadam
  14. Eryza -
    Memang panjang... kalau dipendekkan, rase cam tak suprising laa plak. Anyway time kasih kerana menjenguk blog ni.

    JurnalComot -
    Ye.. sabar...sabar... Jurnal, aku akan releasekan part 3 tak berapa lame lagi. Thanks 4 waiting.

    Deennasour -
    Erk??? Deen pon nak kawin gak ke? Alhamdulillah... nanti boleh le buat majelis sekali.. Tapi duduk asing-asing la.. wakakaka :p~

    Azie -
    :D yup p merisik sorang diri jerk. Menyampaikan hasrat hati. Nak menunjukkan yang kite ni bersungguh-sungguh, bukan nak buat main-main.
    Insyaallah bertunangnya sebulan selepas Raya Puasa.

    Anysz -
    Haha... boleh tadek masalah. Dah berkemampuan dan dah bekerja tetap boleh laa beranikan diri. Ni perkara tak boleh dicuba-cuba. Kene tanam dalam hati, then terus laksanakan. Tak boleh undur. Kecuali blom ade rezeki.... ok anysz??? Good Luck.

    Thanks for your support.
    Kreuger®

    BalasPadam
  15. alaaaaaaaaaaaaaaa... punye le fokus dok baca... aleh2... ade sambongan la pulakkk... ampeh tollll... cepat laaaaaaaaaaaaaaaaaaaa apdetttttttt... nak tau jugakkkk... huhuhu...

    go brooo... agogogogogo

    peaceee

    BalasPadam
  16. sah ko lalu tol jelapang tu kannn... ngeh ngeh ngeh...

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger