Salam ceria dan Salam Aidil Fitri untuk kengkawan blogger semua. Dengan ingatan tulus ikhlas dari Kreuger@warirc2.blogspot.com Woooraaaaiiiittt.....
Kreuger®
Salam ceria dan Salam Aidil Fitri untuk kengkawan blogger semua. Dengan ingatan tulus ikhlas dari Kreuger@warirc2.blogspot.com Woooraaaaiiiittt.....
Kreuger®
Assalamualaikum dan Salam Ceria Semua
Sungguh terharu la Kreuger pada kali ni dapat menerima banyak kad-kad raya online. Kekeke... walaupon pada zahirnya kad raya real tak pernah dapat pon...
Sungguhpon macan tuh, Kreuger tak la berkecik hati pulak, malah berbesar hati dan teruja terhadap sambutan yang diberikan terhadap blog Kreuger yang tak seberapa ni.
Paparan pada kali ni Kreuger nak show off la kat kengkawan, abang-abang, akak-akak dan rakan sebaya semua pasal kad raya yang Kreuger terima dari ramai blogger. Untuk pergi ke blog mereka, anda cuma perlu klik kad raya tersebut.
Kepada sesiapa yang Kreuger lupa nak paparkan kad mereka kat sini, boleh menjerit untuk paparan pada entri akan datang... masih blom terlambat. Please mejerit wokeh~
Wewewewewe.... thanks laa kepada yang mengingati Kreuger... Kepada sesiapa yang kreuger belum preview kad raya online mereka, jangan lupe ingatkan Kreuger... maklumla Kreuger sekarang amatlah sebok... cuma sempat meluangkan mase berblog pada waktu malam.
Kalau bagi kad raya online... anda semua boleh jugak menyampaikan pesanan melalui kotak komentor yang terdapat pada setiap entri blog ni. Nanti Kreuger akan bertandang ke blog kengkawan semua untuk menuntut kad raya yang kengkawan bagi... woooorraaaiiiitttt~
Kreuger®
Logo ini adalah Khas untuk Blog Akak POK PEK
So bile kite sebut jer POK-PEK... apa yang bermain dalam kepala kite adalah berkaitan dengan bibir ataupon mulut yang becok. Tapi ini tak la bermakna yang Akak POK Pek ni bermulut murai.... die seorang yang berhati mulia la kengkawan..... tak baik kutuk orang...
Hahahaha... agak simple la plak yang ni kan??? So ini pulak adalah tempahan khas untuk Boyz. Dia anya request untuk text sahaja sebagai baner/logo blog beliau. ~penat seh aku carik font ni untuk nko~
Waaalllaaaweeeiiii... ini pulak artwork untuk sahabat blogger aku iaitu Deennasour.
Nkorang mesti kate nampak kelakar plak gambar Dinasour ni kan??? Sebabnye seuailah dengan perwatan Deennasour yang sentiasa ceria dan mesra kalau berjumpa dengan rakan-rakan beliau. So Deen... hope to get your comments.
Ok lah... kengkawan semua... malam ni hanya 3 logo sahaja yang dapat aku tunaikan permintaan. Insyaallah kalau berkesempatan, aku akan siapkan lagi mengikut citarasa yang nkorang telah kirimkan dalam ruangan komentor pada episod kali ni.
Thanks to all WarIRC2.BlogSpot.Com Supporter,
Kreuger®
Assalamualaikum dan Salam Ceria.
Hari ni rase boring plak kat umah, so aku pon cube lagi la untuk mendalami seni Potoshop. Kali ni aku lebih kepada spesific seni design berasaskan tulisan.
Dalam dok mencarik carik research, aku terjumpe 1 website font collection. Web ni ade banyak font canggih canggih. Kalau nkorang rase nak install ke dalam PC, siap ade readme macam mane nak install.... tak susah pon. Dengan cara ni pembelajaran Potoshop makin bertambah menarik dengan adenya koleksi Font-font yang macam best ni.
Laman web tersebut adalah:- PC Font.Com
Kepada sesiapa yang ada mempunyai link untuk koleksi font-font menarik, diharap dapatlah bersongsi link together-gether, Woraaiittttttt......
P/S:- Sesiapa yang nama blognya tak tersenarai dalam gambar diatas, jangan kecik hati plak.... tak muat la.... nanti ade masa aku taruk nama blog nkorang pulak, wokeh~
Kreuger®
Assalamualaikum Abang-Abang dan Akak-Akak Semua.
Segmen ini khas aku tujukan untuk abang-abang dan akak-akak semua yang masih tidak mempunyai logo pada blog masing-masing.
Sebenarnya, aku dalam proses untuk belajar teknik-teknik membuat logo dengan menggunakan Adobe Potoshop. So kepada sesiapa yang berminat untuk request logo blog memasing, insyaallah aku akan tunaikan jika berkelapangan.
Cume kane kasik la idea sikit sama ada logo berbentuk tulisan ataupon simbol ataupon simbol dan tulisan. Depends pada keselesaan abang-abang dan akak-akak semua. Tiada bayaran diperlukan. Aku buat sebab nak belajar. Thanks for support.
Berikut adalah antara 2 logo blog yang baru aku siapkan dalam masa 2 hari nih.
Ini adalah logo untuk blog member aku yang baru ditubuhkan. Blog ni bertujuan untuk berkongsi applikasi komputer, MP3 & PC Games.
Address:- LangBuaya
Ini pulak mesti kengkawan semua dah kenai kan??? Saje jer aku gatai-gatai carik bahan kat Google tadik. Lepas tuh aku blend gambar ni pakai Potoshop. Untuk merealisasikan blog Bro aku ni sebagai Blog Pemikiran Cybernatic, ala-ala blog pcsykik laa cenggitu... tapi bukan pcsycho taw.... tak baik, doser....
Logo ni... Bro CybernaticMind tak request pon kat aku. Tapi ini sebagai secebis penghargaan untuk bro Cyber aku sorang ni. Dia seorang yang layak utk di- RESPECTED.
Ok kepada sesiapa yang berminat, boleh lah kasik komen nkoang pada entri aku pada kali ni. Insyaallah, seperti yang telah dinyatakan di atas, aku akan menyempurnakan sekiranya berkelapangan.
Kesemua logo yang aku buat ini adalah berformat PNG, maknanya dia mempunyai background transparent. Nkorang tak perlu pening kepala untuk tukar logo tiap kali tukar template. Worait.....
Kreuger®
Assalamualaikum & Salam Mesra.
Jangan pelik dan jangan heran abang-abang dan akak-akak sekalian. Hari ni bukan aku nak juai ubat mahupon nak jaja GOOGLE.COM.
Tapi entri pada kali ni betoi-betoi membuatkan aku ade rase terharu dan bangga. Dalam mase yang sama jugak aku mengucapkan terima kasih yang tak terhingga kat nkorang. Kenapa???
Tadi sewaktu aku saje laa gatai-gatai browsing Google.Com dalam segmen Blog Search.... then aku taip laa keyword War IRC.
Assalamualaikum & Salam Sejahtera
Nkorang semua mesti macam pernah tengok gambar ni kan? Satu ketika dulu aku pernah memaparkan kesah bilik server aku a.k.a. tempat aku mengular dan bersarang... ekekekek.... tapi sekarang ni bilik ni dah kemas kaw kaw....
Sebenarnya ini adalah posting/entri terperam... terlupa plak nak release. Bilik server aku ni dah dibuat re-cabling semula. Kerja ni memakan mase setengah hari. Bermula dari pukui 12.30pm sehingga lah 5.40pm... fuh... berpinaw mate ma...
So lepas ni mudah lah kijer aku untuk melakukan kerja-kerja penyelengaraan. Tadek laa macam dulu lagi. Nak trace kabel satu persatu. Dah laa wayar berselirat macam ular anakonda jer... mau pening dibuatnye beb~