Rabu, 4 Jun 2008

Minyak oh Minyak.... ape kessss???

:snow40:Salam Sejahtera Semua. :snow25:
Dalam tengah kekalutan dan kesebokkan Harga minyak naik, sejauh manekah inisiatif anda dalam menangani perkara ini? Kesan dari kenaikannya~





Apabila Minyak Naik:-
1. Harga barang kompon akan menyusul naik - sakit kulit laa pas ni.
2. Harga Getah Asli pon naik - Sebab nak buat getah tiruan kene pakai minyak. ~Bagus
3. Kadar Tarif Elektrik - aku tak percaya kalau tak naik.
4. Kos penghantaran/servis khidmat - mesti effect sekali.
5. Harga kereta mungkin akan jatuh mendadak - ade baik ade buruk.
6. Kereta tempatan mesti kurang laku - sebab parak minyak.
7. Pelbagai laa masalah nye - minyak naik, kos penghantaran naik, harga bahan mentah akan naik sebab kos nak hantar mahal, lagi jauh destinasi lagi macam gile harga barang.
8. Lepas ni memacam bil yang tak pernah wujud akan keluar.
9. Nak makan pon susah - kedai mamak pon naik harga.
10. HANTARAN KAHWIN MESTI MELAMBUNG PUNYA :snow26:

Aduhai Malaysia kini, sabor jer laa.....
Kreuger®

20 ulasan:

  1. Salam Bro....uiksss cam berjanji jer, aku pun tgh hapdett entry pasal minyak gak.

    Aku yg concern sangat pasal ngko ialah item yg no 10 tuh...ngehx3

    BalasPadam
  2. sekali naek 70 sen lah..
    tapi kat asia tenggara ni kita masih terendah..ok lah tu..

    BalasPadam
  3. cybernatic:-
    ngeh nghe ngeh... itu merupakan salah satu faktor yang aku nak kene ambil kire laa bro... bajeeddd~

    deennasour:-
    Deen, murah murah jugak, gaji tak mau nak naik. ni yang aku hangin ni. bonos pon kureng. siot laa.. lepas ni aku nak pangkah parti cap lanun jer la. lagi sempoi!

    friendly81:-
    Amin... ya rabbal alamin...
    nak tau gak nko doa ape tuh?

    Kreuger®

    BalasPadam
  4. huhu tula psl...confirm sume bnda akan naik jgk...wua wua..pasni makan 1hari skalila jwbnye...sbb nk bg keta makan mahal sngt...huhu...=(

    BalasPadam
  5. Rufai:-
    Kalau tengok hari ni semua orang bercerita pasai harga minyak... ampeh.

    Sembang jer lebih diaorang ni.
    Aku sekarang tak mau caye cakap mane-mane pihak pon. Semua omong kosong.

    Nak AFUNDI, dah undi, nak vote, kite dah vote, nak elektion dah elektion.... argh, lu orang pikirlah sendiri.

    Malas nak layang dengan diaorang tuh.
    Kreuger®

    BalasPadam
  6. ahaha~

    hantaran kawen? bermatlamat btoi, bagus2..

    BalasPadam
  7. -miyn-
    Hantaran kawen... ye itulah matlamat aku sekarang ni. nak kumpul duit buat hantaran kawen... muahaha...

    aku dah bertemu teman hidupku. rasenye eloklah jika disegerakan. :p~

    Kreuger®

    BalasPadam
  8. Adus.. lepas beras, minyak pulak.. lepas ni apa yek...pisang naik harga kot? kui kui kui

    Lepas ni aku nk cipta keta pakai angin jer tak kiralah angin apa, ada sapa nak sponsor aku buat ujikaji nih..?

    BalasPadam
  9. En. Nazri:-
    Nanti kita dapatkan sponser dari Bank Of Nigeria.

    Saya dengar banyak duit yang tak sah dilaburkan kat sana. Muahahah

    Kalau dia tak mau sponser... kite hack bank tuh! :p

    Kreuger®

    BalasPadam
  10. bandingkan dengan ngara pngluar minyak, nk banding ngan ngara asia watpe? bukan sume ngara asia kluarkn mnyak.

    pasni nk buat lesen pun naik, harga tandas awam pun naik

    BalasPadam
  11. aduih... aku doakan supaya parlimen dibubarkan laa.

    kalau parlimen bubar, kita boleh buat pilihan raye semula.

    kalau ade pilihan raye, aku nak calon diri aku jer muahahaha....

    baru boleh jadik macam citer Ali-G

    ahaks~
    Kreuger®

    BalasPadam
  12. ceyh, kalu ko jadi PM, harus minyak seliter jadik rm10, wakakaka

    BalasPadam
  13. blogMenjerit:-
    Aku kalau dapat jadik PM ala-ala Ali-G tuh, kompon aku korek telaga minyak pastuh salurkan kat tengah-tengah KL secara percuma.

    Nkorang nak pakai, pandai-pandai la bawak penapes sendiri. Sindiri mau ingat laa... muaahahahahha~

    Kreuger®

    BalasPadam
  14. olla.......
    panier reramai ar kiter mengamalkan care idup sihat...
    pakai beskal jerk agi bagus save sket... hehehhe
    *lgpn moto aq da kene amek blk da ngan abg aq so xder ar skit sgt psl minyak skang nier...
    hehhehehe.....
    ngeeee~~~~~~~

    BalasPadam
  15. Skyjuice -
    Eloknye kite babi menteri yang ramai obesiti tuh kayuh basikal, bagi kuat skit jantung diaorang. Dah nak mampos pon tak sedar diri lagi.

    Lepas nkorang mati besok tau laa... tanggung laa kau sorang sorang... hahahah..

    Cikgu BlogMenjerit -
    Salur ikut paip sinki??? Pas tuh nak basuh tangan kuar ikut mane? Kekekeke... susah ni!

    Kreuger®

    BalasPadam
  16. Minyak yang digunakan di dalam negara adalah minyak yang diimpot dari luar negara yang berkualiti rendah dan harganya lebih murah iaitu USD135 setong berbanding dengan harga minyak yang dikeluarkan oleh negara kita iaitu USD145 setong.

    Menurut Gabenor Bank Negara, Tan Sri Dr Zetti Akhtar Aziz yang memberitahu bahawa pendapatan negara akan meningkat antara RM100 juta hingga RM200 juta setahun hasil kenaikan harga minyak sebanyak USD1.

    Jika kita mengandaikan negara memperolehi tambahan pendapatan RM200 juta di atas kenaikan USD1, maka kenaikan USD60 semenjak kenaikan terakhir harga minyak pada 2006, bermakna kita mendapat tambahan pendapatan sebanyak RM12 bilion. Sedangkan apa yang berlaku dalam pengstrukturan semula subsidi harga minyak baru-baru ini, kerajaan mendakwa berjaya menjimatkan hampir RM14 bilion. Ini bermakna kerajaan mempunyai lebihan pendapatan sebanyak RM26 bilion.

    -sumber harakah daily -(Mahfuz Omar )

    BalasPadam
  17. Meo188 -
    Meo terima kasih atas maklumat yang anda bagi.

    Erm... bila diteliti balik, kite ni dah macam kene mainkan dengan kerajaan yang kite lantik sendiri.

    Tak boleh nak kate ape dah. aku cuma menunggu lagi 4 taun untuk next punya pilihan raya.

    Harap ade perubahan laa kot.
    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger