Jumaat, 30 Mei 2008

Hari Tanpa Tembakau 2008 - Bersediakah Anda?

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera Semua~

Petikan ini diambil dati Utusan Online:-
HARI Tanpa Tembakau Sedunia 2008 akan disambut untuk julung kalinya pada 31 Mei ini (Sabtu). Bagaimanapun, di manakah kita dalam usaha memerangi rokok dan produk tembakau kini?

Bercakap pasai merokok ni secara terus terang saya katekan yang sama semangnya seorang perokok. Bila nak berenti... erm... masih belum buat keputusan.

Susah ke nak berenti merokok ni. Wargh.. lagi susah ma. Tapi bak kate iklan kat TV; "Behenti merokok lebih mudah jika anda tahu caranya."

:snow26:Aku pon tak tau kenape boleh jadik susah sampai tahap adict cam ni. Mungkin kerana alasan seperti yang di bawah menyebabkan seseorang itu setia menjadi seorang perokok:-

1. Dah kije - Duit tak mintak kat orang
2. Dah lepas umur larangan - Dah lebih dari 18thn ke atas laa ni~
3. Kurang kesedaran - Bukan tak sedar, tapi buat buat jer tak sedar.
4. Orang dah tak larat nak melarang - Kalau marah kang kene sound balek.
5. Keras Kepala - Kaitan dengan yang atas.
6. Memang hidupnya untuk rokok - Ni lagi parah.
7. Rase dirinya MACHO/GANEH kalau isap rokok - Perasan tak sudah.
8. Genetik/Keturunan Merokok - Langsung tak bleh pakai punya formula.
9. Kalau tak merokok tak boleh menaip - Ni alasan utk kaki PC, nak tiru SWORD FISH
10. Lagi tak masuk hospital tak mau berenti - Ko berenti laa time nko mati besok~

:snow35:Wakakakaka.... nkorang ade pendapat laen ker? Sebab ape ar?:snow01:

Anda pula bagaimana?
Kreuger®

4 ulasan:

  1. Penyudahnya....UtusanOnline buat modal hapdett blog...hahhahah.

    Janji ada entry bro. Jangan jadi cam aku sudaaah....asyik kena sumpah jer..."bila mau hapdettt" , "uiksss dah bersawang ler" dan macam2 lagi.Tak sanggup bro kutukan2 maut tuh...muahahaha

    BalasPadam
  2. Cybernatic:-
    Muahaha... aku kalau dikale kekeringan idea, aku akan berbalik kepada UTUSAN Online.

    Bleh dikatekan sebagai tempat untuk aku mengulas berite semasa yang disampaikan.

    Ok apa bro. Daripada tak update terus. wakakka... gua rase lu pon patut buat macam ni.

    Carik 1 artikel kat majalah atau website, then kite komen kaw-kaw punye.

    My last default IDEA 2 Coment:-
    www.utusan.com.my banyak sumber terkini. (soal politik aku tak campor)

    Any way thanks 2 Cybernatic sebab selalu singgah blog buruk ni.
    Kreuger®

    BalasPadam
  3. hmm....tringat dlu ade membe sggup x mkn nasik sbb nak bli rokok...sian tgok die...mgigil lak tu

    BalasPadam
  4. Ecahkoop:-
    Ye ke kak, sampai cam tuh sekali, ish ish ish.

    Itu dah kire sampai tahap Kronicles of Riddick dah tuh.

    Saya tak lah sampai macam tuh sekali. Makan, is makan, rokok lepas makan. Muahahaha... tak gitu Cybernatic?

    Kreuger®

    BalasPadam

---=[Prepare2Die]=---
Kreuger® since 2007 begin a blogger.
Kindly please leave your comments.
Thanks~

Blog Kegemaran Kreuger